3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 11:54:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Carrera (maar geen porsche)  (gelezen 6525 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Gepost op: Februari 06, 2014, 09:07:55 »

Het volgende niet volledig juiste / niet complete modelletje komt uit de domeinen van Maassluis. De voorste wieltjes zijn Faller-wieltjes en horen duidelijk niet op het model. 



Het is een Lola T70 zoals meerdere fabrikanten hebben uitgebracht. Zo'n Lola is typisch zo'n model dat ik puur van de modelletjes (en uit wat literatuur) ken en nog nooit in het echt heb gezien...



Op de bodem prijkt "Carrera" als fabrikant van het modelletje. Ik had er ooit wel eens van gehoord, maar kan er op het www eigenlijk maar bar weinig over vinden. Kent iemand deze fabrikant en/of weet iemand wat voor modelletjes Carrera nog meer heeft uitgebracht?

Groeten, Christian
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 06, 2014, 10:34:30 »

Het logo lijkt op dat van het huidige Carrera van de racebanen en dat zien we bij meer, zoals Aurora, Faller e.d. Ik zou me kunnen voorstellen dat het gaat om kunststof wagentjes die een ander "chassis" kregen om zo een graantje mee te pikken van de diecast markt.
Gelogd

demi10
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 06, 2014, 10:49:15 »

Met uitzondering van de wielen (waar we over gesproken hebben) is het model origineel.
Carrera (van de racebanen) heeft korte tijd een tegenhanger gehad van Faller HitCar en de Superfastbanen
Gelogd
300ZX Z31
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3534



« Antwoord #3 Gepost op: Februari 06, 2014, 04:20:14 »

Kende Carrera ook alleen maar van de slotcar-modelletjes in 1/32...
Gelogd
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #4 Gepost op: Februari 06, 2014, 05:52:50 »

Carrera heeft een hele reeks van deze racers gemaakt (12 of 16 stuks, ik moet het nog eens nakijken) onder de naam Carrera Tempo.
Je hebt ze in drie versies, 1 zoals de jouwe, dan een slotcarversie, en dan nog een derde versie met een ander soort elektrisch motortje dat moest opgeladen worden en dan reed dat karretje een tijdje vanzelf rond.
De wieltjes zijn wel correct hoor, die hebben ze gewoon afgekeken van de buren ...

Hier zijn er een paar uit mijn collectie, met een oplaadstation:




In goeie staat gaan deze machientjes gemakkelijk 40Euro op ebay, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden.

Ik moet nu helaas weg, maar ik post later nog meer foto's, oa. van de slotrace-varianten.

Cheers,
Maarten
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #5 Gepost op: Februari 06, 2014, 07:01:24 »

Dat is leuke aanvullende info. Vooral de toevoeging "Tempo", want Carrera Tempo levert op www wel wat op...

Carrera Tempo Electric:
61002 : Porsche 917
61003 : Ferrari 512
( 61004 : Mercedes C111 ... vermoedelijk niet gemaakt)
( 61005 : Lola T70 ... vermoedelijk niet gemaakt)
( 61006 : Ford GT40 ... vermoedelijk niet gemaakt)


Carrera Tempo:
61201 : Porsche 908
61202 : McLaren M8B
61203 : Lola T70 Spyder
61204 : March 707
61205 : Alfa Romeo 33/3
61206 : Mercedes C111
61207 : Matra 604
61208 : Lola T70
61209 : Ford GT 40
61210 : Porsche 917
« Laatste verandering: Februari 07, 2014, 09:04:19 door Christian » Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 06, 2014, 07:22:01 »

Die site had ik ook gevonden dankzij de toevoeging. Leuk, zo'n forum!
Gelogd

Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #7 Gepost op: Februari 06, 2014, 09:41:22 »

Mooi lijstje toch!  thumbsup

Die McLaren is trouwens een M8B, geen 88.
De Lola Spyder is dacht ik ook een type T70, en de Alfa is een 33/3. Die laatste staat hoog op m'n Holy Grail-lijst ...  

De slotracers zijn waarschijnlijk later uitgebracht, toen ze merkten dat hun eigen elektrische systeem niet zo populair of efficiënt was. Voor die slotracers hebben ze zowel body's van die Tempo-reeks gebruikt als nieuwe modellen. Hier zie je een voorbeeld van beide:







Voor die modellen zonder aandrijving werden ook banen verkocht, van die lange smalle plastic stukken, zoals bij Faller, Matchbox en Hotwheels. We moeten zo toch echt eens een baan opzetten bij één of andere meeting (Robby, lees je mee? :) ) en eens kijken wat er het snelste naar beneden rolt!  icon_geek


Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #8 Gepost op: Februari 07, 2014, 09:11:22 »

Inderdaad een mooi lijstje een zeer interessante modellen. Bij nader inzien had ik reeds zo'n Carrera Tempo Electric Ferrari 512 in m'n collectie, maar hij was nog fabrikantloos zal ik maar zeggen. Nu toch weer een puzzelstukje gevonden. Leuk he zo'n forum!!! Maar ik heb tevens weer een groter wensenlijstje... Toch niet zo leuk zo'n forum...

Ik heb de types in het lijstje aangepast..  Binnenkort de samenvatting van dit topic maar eens naar de catalogus varplaatsen...

IK heb al meerdere keren op het punt gestaan zo'n baan van een wilekeurig merk aan te schaffen: Faller, Darda, ... maar ik weet me te bewingen. M'n zoontje speelt inmiddels ook graag met autootjes (zijn autootjes). Mooi excuus...
Gelogd
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #9 Gepost op: Februari 07, 2014, 06:25:20 »

Gewoon kopen en meespelen met je zoontje Christian! :)

Dat lijstje bij elkaar sprokkelen zal je nog wel even zoet houden vermoed ik. Die modellen hebben soms nogal fragiele onderdelen, zoals de rolbeugels en ruitjes, en diegene die op zo'n baan gebruikt werden zullen wel afgezien hebben ...

Ze zullen in de catalogus in ieder geval niet misstaan. Echt wel leuk trouwens, zo'n forum!  wav
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!