3 Inch Forum
Mei 13, 2024, 02:43:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 18 19 [20]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Set modellen ten bate van de Hartstichting... Egbert2CV  (gelezen 220689 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #285 Gepost op: November 02, 2022, 09:59:48 »













Wat je hierboven ziet en wat er nog volgt heeft alles te maken met de veiling die Frans organiseert voor de Hartstichting. Elders in dit forum is daar meer over te lezen.
Al langere tijd liep ik met het idee om twee stuks van de halve motor die in (bijna) elke Matchbox Nr 14 MINI HA HA zit te completeren tot een hele ster-8. Een bijzonder
model motorblok, meestal gebruikt in de luchtvaart, maar dan vaak met een oneven aantal cilinders (7 of 9 bijvoorbeeld)
Nu had ik onlangs  twee exemplaren van de Mini staan en daardoor kon ik de ster-8 maken met gevolg dat ik, naast de vliegtuigmotor, twee motorloze Mini's over had.
Da's niks gedaan, dus in de voorraad onderdelen afdeling motorblokken rondgekeken en daar trof ik nog een paar V-8 blokken aan. Een Mini V-8, waarom ook niet?













Nog een bescheiden verbouwing, blok erin (of moet ik zeggen: erop?) alle velgen geverfd en de 4 originele uitlaten afgezaagd dan wel tot diffuser omgevormd.
Met een klein lijntje een achterbumper gesuggereerd en de koplampen en knipperlichten aan de voorkant kleur gegeven, dat ook nog.













Meer werk dan aan deze versie, al is het dezelfde motor als in de vorige Mini. Deze keer echter zonder de omhoogstekende zwarte brulpijpen. Andere punten zijn:
de geverfde raampartij en de bril van de coureur ook van bling voorzien, de vier uitlaten een paar millimeter ingeboord en de einden zwart gemaakt. Bij deze wagen
waren de velgen nog mooi genoeg, wel heb ik koplampen en knipperlichten een kleurtje meegegeven.













Daarna vielen een paar dingen op hun plek: in een KLW vond ik een motorloze MINI HA HA en ik had een los ster-8 motorblok... ra ra... aan het werk maar weer dan.
Het werk bestond uit: overspuiten van de rode body, passend maken van de ster-8 die ik eerst nog verfde, de grille kreeg een verflaag, net als bril en helm van de
coureur. Ook de raampartij kreeg een passende behandeling, evenals de velgen en de vier uitlaten die bij deze wagen als vier losse pijpen onder de auto uitsteken.

Het eerste nagenoeg mint exemplaar is trouwens een gift van Maik, bij sommigen wel bekend. Nu maar hopen dat de set wat oplevert voor de Hartstichting!
Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #286 Gepost op: November 03, 2022, 02:22:46 »

 thumbsup glasses9 glasses9 glasses9
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Frans
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4110



WWW
« Antwoord #287 Gepost op: November 04, 2022, 07:06:10 »

Het is een super trio geworden Egbert, erg gaaf  icon_thumleft
Gelogd

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Martyn
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1922



WWW
« Antwoord #288 Gepost op: November 06, 2022, 05:43:20 »

Mooie auto's daar heb je goed je best op gedaan.
Hopelijk levert het een nette cent op voor het goede doel.

grt, Martijn
Gelogd

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Maasmechelen of Hoogstraten 1x/jaar
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #289 Gepost op: November 07, 2022, 08:36:20 »

NICE thumbsup
Gelogd
Pagina's: 1 ... 18 19 [20]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!