3 Inch Forum
Mei 02, 2024, 04:24:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In het zonnetje: Ferrari 365 GTB & Ferrari 250 GTO  (gelezen 4505 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Gepost op: Mei 05, 2018, 07:50:53 »

De volgende 2 modellen wil ik tegelijkertijd in het zonnetje zetten. Ik weet het nog goed. Het moet ergens begin 1990 zijn geweest en met de trein was ik in Valkenburg beland. In de hoofdstraat niets dan gokhallen en winkeltjes en bij een van de winkeltjes in de vitrine allemaal rode wagentjes. Allemaal Ferrari's Ik had er zelf al wel wat maar we twee in dit topic zag ik daar voor het eerst. Ik kan ze er echter niet kopen. Al weet ik niet meer waarom niet, of de betreffende winkel was niet open, of ze stonden wel in de etalage, maar ze waren niet te koop. Precies weet ik het niet meer. Maar deze modelletjes vond ik wel heel erg charmant. Ze zouden perfect staan bij de rode Testarossa en rode F40 van Matchbox die ik toen al wel had.

Niet veel later heb ik de Ferrari 250 GTO wel gekocht, maar de 365 GTB (in het rood) duurde veel langer.

Maar ze zijn weer samen zoals ik ze in Valkenburg trof:






Dan eerst de 365 GTB
In het rood (Deze heeft Maisto op de bodem staan):




in het wit (deze heeft Edocar 1990 41) op de bodem staan)



en met reclame "rijnders autoschade"  (deze heeft Edocar 1990 41) op de bodem staan)



met z'n drieën:





Dan de 250 GTO

In het rood (met Edocar op de bodem 1988 Nummer 13):





in het geel (Deze heeft een Maisto bodem en moest zelf in elkaar gezet worden):


« Laatste verandering: Mei 05, 2018, 08:00:56 door Christian » Gelogd
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #1 Gepost op: Mei 06, 2018, 10:47:36 »

Modelletjes die je zelf in elkaar moet zetten, dat zijn de leukste. glasses9
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #2 Gepost op: Mei 06, 2018, 01:04:58 »

leuke modellen voor een  icon_sunny

de 365 GTB heb ik ook staan in de collectie , met mc toy op de bodemplaat , ik vind het een leuk model , de details op het model zijn redelijk zowel op voorkant als achterkant , het is allemaal wel wat grof afgewerkt ..  maar goed het is een ferrari die je volgens mij niet zoveel tegenkomt ..

de 250 GTO heb ik ook staan met mc toy op de bodemplaat , ik vind het een hele mooie wagen 1:1 , het model kan ik ook waarderen leuke details , ziet er geslaagd uit ...

de gele zelfbouw vind ik niet zo mooi ..  de kleur wel maar die velgen  icon_scratch

 icon_sunny
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 06, 2018, 08:27:14 »

Erg leuke modellen. Toen Edocar nog overall verkrijgbaar waren - en eigenlijk niet eens zo duur.
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!