3 Inch Forum
Mei 03, 2024, 11:19:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In het zonnetje: Tomica - Subaru Legacy Touring Wagon  (gelezen 3840 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Gepost op: Juni 27, 2020, 09:55:01 »

Tijd om weer eens een modelauto in het zonnetje te zetten.

Nu was het gister wat warmer. Maar vandaag is een mooiere dag.
Toen ik begon met dit stukje te typen zag ik de eerste regenboog (minimaal eerste sinds maart).

Dit keer is het de Subaru Lagacy Touring Wagon van Tomica.
Een hele mond vol. Het is ook veel auto.



Omdat dit model vroeger niet in mijn speelkist zat (hier ben ik te oud voor) komt er een beetje uitleg.

Nu daar komt het:
This is my Legacy

Deze Legacy was namelijk het startschot van m'n Tomica collectie in 2012.

De eerste was het niet. Dat was een Skyline Silhouette in 2011. Die ging weer weg omdat ik met Silhouettes niet bekend was (nu wel) en ik niet ook nog eens Tomica erbij wilde gaan verzamelen. Ik had tenslotte al Siku, Matchbox, Majorette, Norev en nog een tigtal van bijzaken. Op koniginnedag 2012 kwam er een Merak die weliswaar aardig was maar geen stand zou houden. In december dat jaar nam ik van Pedro een Mazda 323 over en een week later kwamen uit een uitzoekbak een MB450SEL en deze Legacy rollen. Toen was ik om.



Het hele Subaru werd opgehangen aan de Impreza in die dagen bij de meeste autoliefhebbers de rest was bijzaak of onbekend.
Maar ik was er meteen weg van de Legacy. Het was tevens mijn eerste Subaru ooit in de collectie.

Ik ben ook als een Legacy ambassabeur hier opgetreden wat heeft geresulteerd dat tot op de dag van vandaag de auto viermaal de hoofdrol in een fotowedstrijd heeft gespeeld en 1x een bijrol. Je mag deze ook wel zien als mijn autootje.


Van de zijkant is de auto mooi gelukt.
Slank model. Nette kleur en de raamlijsten in accentuerend zwart en een panoramadak om ook tijdens het rijden stiekem omhoog te zien.


Ook van voren is de auto goed herkenbaar.
Dat de Tomica wielen al jaren gelijk zijn gebleven qua maat is aan deze auto goed te zien. Waar autobanden steeds breder zijn geworden, ogen de banden op de vierwielaandrijver wat ielig.
Deze uitvoering is met de glaskoplampen. Verderop in deze post zullen we zien da niet alle Tomica's dit hebben.


Het kontje.
Netjes, stijvol en met twee uitlaatpijpen erop.


Natuurlijk doen we ook bij deze auto weer bodemonderzoek.
We zien enige informatie over uitgifte en schaal. En een stukje detaillering. Altijd leuk.
Wat ook opvalt is dat nergens Subaru staat. Waarschijnlijk verschaft Legacy voldoende duidelijkheid voor de Aziaat.

En dan de varianten.
Ik heb best wel m'n best gedaan om varianten te vinden. En opzich is het best aardig gelukt.
Ik denk dat er geen reguliere Tomica heb waarvan ik meer varianten heb.

Dit was de eerste variant.

Standaard model. In marineblauw.

En de rest heb ik allemaal via Ramses.


Een zwarte knobbeltjes uit de Toy's Dream Project Series.

Een paar factory modellen. In totaal zijn er 9.
Telkens 3 interieurs en 3 kleuren lak.





Ze voegen qua collectie niet heel veel toe, tenzij een klik met het model heb.


Deze is ook gaaf: Ter gelegenheid van de Tokyo Motor Show van 2003...


...en voor de Osaka Motor Show as er ook een bedacht.


Twee maanden terug kon ik de witmetallic versie toevoegen. Dit is de limited color van de blauwe.

En natuurlijk nog de groepsfoto.


Tot slot nog even een vergelijking met een andere Legacy ernaast.





Wat zijn jullie bevindingen over deze auto?
Hebben jullie nog varianten. Volgens mij zijn er nog wel wat meer.



Hier nog even naast het model ervoor.

De totale Subaru collectie is inmddels gegroeid naar precies 100 stuks en Subaru heeft hiermee de 20e positie op mijn lijst van meest voorkomende merken te pakken.


Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1 Gepost op: Juni 28, 2020, 10:39:55 »

Mooi verhaal Hugo!

Voor mij is dit ook een op en top Tomica. Dit model zou bij mij ook in de top 10 van mooiste Tomica castings passen. Het is een echte Touring Wagon en daar houd ik wel van. 

Wat ook nog vermeldingswaardig is is dat het het 4 model van de Legacy betreft en een 2003-model is. Tomica heeft ook de 3e generatie (modeljaar 1998) uitgebracht die wel erg veel op deze 4e generatie.

Vervolgens werd ik nog opgeschrikt door de vermelding dat Subaru met 100 modellen slechts een 20e positie in jouw statistieken heeft. Jij moet echt een gigantische verzameling hebben!!
Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #2 Gepost op: Juni 29, 2020, 08:04:35 »

Ja, is me wel bekend.
Is ook gaaf. Zal ze er tzt wel een keer fotograferen.
Die witte, die redelijk onherkenbaar is op de laatste foto is er een van.
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #3 Gepost op: Juli 05, 2020, 09:48:11 »

wat een super leuk  icon_sunny hugo ,,  zeer goede keuze . ja ik als tomica fan kan deze legacy ook zeer waarderen ..  toen ik eenmaal het model vond was ik er helemaal blij mee ..

ik heb helaas niet zoveel varianten zoals jij hebt , die factory modellen vind ik zeer mooi

 wav
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!