3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 07:47:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: GMC Circus Pinder van Dinky Toys  (gelezen 7374 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Peter Parker
Goeroe
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1222



« Gepost op: Februari 23, 2013, 10:08:55 »

In Purmerend ging ik langs iemand die op Marktplaats een 2CV van Dinky Toys aanbood. Daar aangekomen stond er een kartonnen doos op tafel vol met autootjes. Daartussen zat deze GMC circus wagen van Dinky. Een weinig voorkomend model. Ik heb hem nog nooit gezien.



Ik verder gravend en daar lag ook de wagen die erachter hoorde. Een kooi wagen voor een leeuw, een tijger en een zwarte panter.


Blij als een jongetje koop ik hem voor een heel klein bedragje, want hij ziet dat ik er blij mee ben en dat is voor hem al prima. Leuk dat die houding nog altijd bestaat. Kreeg ook nog een kop koffie en ik gaf hem advies wat hij voor de wagentjes kon vragen.
Dan thuis op internet zoeken naar een plaatje. Dan blijkt er nogal wat te missen. Geen paniek, want die onderdelen zijn te koop in Krabbedijke. Ik op zijn site en inderdaad, daar is alles te vinden wat ik mis. Maar....
Als ik alles bestel wat ik nodig heb, kom ik op 12x4 euro aan schotjes voor de kooien, 3 dieren 5 euro per stuk, een dak voor 10 euro. Als ik de bak achter de GMC weer heel zou willen, nog eens 40 euro, achterklepje 2,50 en een dakje voor de GMC 5 euro. Dat is meer dan 100 euro  :-\ Dan heb ik vandaag al de bandjes die misten vervangen..., dat was maar 2,50 gelukkig.
Maar eh... wat zal ik doen?
« Laatste verandering: Februari 23, 2013, 10:10:38 door Peter Parker » Gelogd

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
niva
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 796


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 23, 2013, 10:22:42 »

Als je het model mooi vindt en je krijgt hem voor 100 euro perfect, weliswaar niet origineel.... een perfecte met doos ben je rond de 1000 euro kwijt.
Gelogd

demi10
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 24, 2013, 12:34:39 »

Persoonlijke mening:  kooiwagen kompleet maken (zonder dieren), Bak van de GMC restaureren en achterklepje, dakje en haak voor de lier erbij.
(stickers-set voor de kooiwagen en triangel missen in je prijsrekening!)

Dieren duiken wel eens op in rommelbakken.
Gelogd
siku liefhebber
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 990


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 24, 2013, 12:22:20 »

mooi op de plank neer zetten ! als je er één tegen komt volgt de tweede van zelf wel !!
orgineel krijg je m toch nooit !
dat is wat ik zou doen
maar hij is van jou ......... thumbsup
Gelogd

een model is mooier als er siku onder staat ......
demi10
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 24, 2013, 02:37:57 »

Vandaag in Woluwe stond er een..... :-X  Maar dan vind ik een bespeelde voor een klein prijsje toch mooier. Duur kopen kun je altijd.

Gelogd
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #5 Gepost op: Februari 24, 2013, 03:58:00 »

Tja... moeilijk, voor 100 euro doe je ook andere leuke dingen kopen... ik zou het niet doen ... gewoon fijn zo laten, of eventueel zo nu en dan eens iets van deeltjes erbij kopen....
Gelogd

One life, live it!
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3638


« Antwoord #6 Gepost op: Februari 24, 2013, 07:04:55 »

Persoonlijk zou ik zeker die losse klepjes van de kooiwagen niet kopen.
Ze passen niet geweldig en het geel komt niet overeen. En de kosten.....oef.

Koop een haakje voor de lier, stuurwiel, kabinedak en voor de trailer het dak en de triangel.
Misschien heb je het zwarte trekhaakje voor de truck ook nog nodig.

Die dieren moet je niet als replica kopen. Sommige (oude) speelgoedzaakjes hebben voor 30 cent heel goed passen dieren.

Blijft natuurlijk een prachtstuk. :)
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #7 Gepost op: Februari 24, 2013, 07:22:17 »

Ik zou hem restaureren in de staat, waarin jíj hem wil zien. thumbsup

Daarbij zou ik zelf niet (heel erg) op het prijskaartje letten. Een bouwpakketje begint ook altijd met een eurootje of 25, maar dan....
Spuitbussen, verfpotjes, extra decals, enz. Je kunt het zo gek maken, als je zelf wil.

Als je een model (helemaal naar eigen wens) kunt toevoegen aan je verzameling, is dat ook wat waard.
Nog even los van het feit, dat je er ook knutselplezier aan beleeft.
Gelogd
Peter Parker
Goeroe
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1222



« Antwoord #8 Gepost op: Februari 24, 2013, 10:19:43 »

Fijn dat jullie meedenken, ik heb eraan gedacht om het maar in etappes te financieren.
Gelogd

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
Runner
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 117



« Antwoord #9 Gepost op: Februari 26, 2013, 03:32:19 »

Fijn dat jullie meedenken, ik heb eraan gedacht om het maar in etappes te financieren.

Vergeet dan niet om af en toe een foto te plaatsen in dit topic! Vinden we leuk... ;D
Gelogd

Er is maar één "mooiste kind ter wereld", en elke vader heeft hem!! En ik heb er nu zelfs twee!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!