3 Inch Forum
Mei 03, 2024, 10:36:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Jouw beste aanwinst(en) van 2021.  (gelezen 5570 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Gepost op: Januari 01, 2022, 06:05:54 »

Nu het nieuwe jaar is aangebroken is het tijd om jouw beste aanwinst(en) van 2021 eens te laten zien.   wav

Niets moet en alles mag, zolang het maar over autootjes gaat...

Gelogd
lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #1 Gepost op: Januari 02, 2022, 03:04:09 »

Mijn beste aanwinst is toch wel deze '61 Chevy Biscayne van Muscle Machines.   glasses9




Gelogd
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #2 Gepost op: Januari 02, 2022, 04:06:27 »



De gele Schuco Admiral is voor mij één van de betere.
Gelogd

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 03, 2022, 07:15:47 »

Al jaren op jacht, eindelijk gevonden:

Dit is een van de weinige modellen die een in Ierland gebouwd voertuig laten zien. Het is een zeldzaam model, de oplage was erg klein en ik was, toen deze werd uitgegeven, te laat.

Het gaat om een Bombardier KD, een van een klein aantal modellen bussen die in Shannon werden gebouwd door een consortium van Bombardier en GAC. Deze dubbeldekkers waren uitgerust met Diesel Detroit-motoren, dit waren tweetaktdiesels. Het Nederlandse FTF gebruikte ook zulke motoren. Dit was echter ook de achilleshiel, want deze motoren waren exotisch in Europa. Had men voor bijv. Gardner-diesels gekozen was het wellicht ook geexporteerd aan de andere kant van de Ierse Ze. Minimaal een demo-exemplaar is in Irak geweest, maar werd zover mij bekend daar niet verkocht en weer teruggestuurd.
Gelogd

480GT-hunt
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 313


« Antwoord #4 Gepost op: Januari 03, 2022, 08:40:19 »

De mooiste, meest geslaagde en bijzondere modellen van 2021 van de KLW en rommelmarkt.



Het begon direct na de (eerste) lockdown met de exotische Mitsubishi Galant van…. Daarna vond ik de Luso Toys Ferrari racer. De Renault 9 van Guisval en VW 412 van Stelco: heerlijke aanwinsten uit de KLW. Ook dit geldt voor de Penny Lancia Zagato. De roze GS van Majorette; wat een juweeltje! En dan die MB’s… de Skoda is een lang gezochte exemplaar en puntgaaf. De 996 Turbo een zo’n geslaagde combi van juiste kleur van in- en exterieur en velgen. En de E-type in een waanzinnig mooie kleur. 2021 was wat dat betreft een topjaar!
« Laatste verandering: Januari 04, 2022, 12:27:58 door Christian » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #5 Gepost op: Januari 04, 2022, 12:31:02 »

Interessant die Galant! Ik neem aan dat die van plastic is? Zou je wellicht wat meer foto's van dat model kunnen plaatsen, waaronder ook een van de onderzijde? Eens kijken of we de oorsprong van het model kunnen thuisbrengen.

Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #6 Gepost op: Januari 04, 2022, 12:34:22 »

Al jaren op jacht, eindelijk gevonden:

Dit is een van de weinige modellen die een in Ierland gebouwd voertuig laten zien. Het is een zeldzaam model, de oplage was erg klein en ik was, toen deze werd uitgegeven, te laat.

Het gaat om een Bombardier KD, een van een klein aantal modellen bussen die in Shannon werden gebouwd door een consortium van Bombardier en GAC. Deze dubbeldekkers waren uitgerust met Diesel Detroit-motoren, dit waren tweetaktdiesels. Het Nederlandse FTF gebruikte ook zulke motoren. Dit was echter ook de achilleshiel, want deze motoren waren exotisch in Europa. Had men voor bijv. Gardner-diesels gekozen was het wellicht ook geexporteerd aan de andere kant van de Ierse Ze. Minimaal een demo-exemplaar is in Irak geweest, maar werd zover mij bekend daar niet verkocht en weer teruggestuurd.

Wat een detail! Welke schaal is dit?
Ik heb niets met bussen/dubbeldekkers, maar gezien jouw roots kan ik me deze keuze wel voorstellen...
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 04, 2022, 12:37:01 »

1:76
Gelogd

lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #8 Gepost op: Januari 04, 2022, 11:36:41 »

Interessant die Galant! Ik neem aan dat die van plastic is? Zou je wellicht wat meer foto's van dat model kunnen plaatsen, waaronder ook een van de onderzijde? Eens kijken of we de oorsprong van het model kunnen thuisbrengen.

Dit model lijkt er sterk op.

http://members.iinet.net.au/~aok28/sigma.htm

Gelogd
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #9 Gepost op: Januari 05, 2022, 09:51:37 »

Ik denk toch wel dit zakje dat ik omgerekend voor amper 2,5 euro per stuk bij de plaatselijke kringloopwinkel vond love4:






Andere modellen die meteen in mij op komen zijn dit kwartet vrachtwagens:







« Laatste verandering: Januari 05, 2022, 09:57:57 door Denniyo » Gelogd
Sibbelle (Fred)
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1087


« Antwoord #10 Gepost op: Februari 01, 2022, 05:20:00 »


Heel dichtbij! In lokale winkel terwijl de reguliere hotwheels niks vernieuwd werd!

Het blijkt nog steeds mogelijk leuke partijtjes te vinden!

Lang om de Buggy gezocht!
« Laatste verandering: Februari 01, 2022, 05:21:36 door Sibbelle (Fred) » Gelogd
lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #11 Gepost op: Februari 01, 2022, 07:36:34 »

Mooi partijtje Majorette!  glasses9
Gelogd
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #12 Gepost op: Februari 28, 2022, 11:16:30 »

Wow! Zie nu pas dat lotje minterdemint!  icon_sunny
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!