3 Inch Forum
Mei 15, 2024, 07:37:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De fabricage van DAF personenauto's is terug in Eindhoven.Zie de 2e Playart DAF.  (gelezen 11371 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Gepost op: Mei 09, 2013, 07:13:48 »


In Lieshout staat niet de enige DAF personenwagenfabriek in 1:43. Hier, vlak bij de bakermat van het hele DAF imperium, staat ook een rij 1:43 DAFjes (+ een smokkelende Playart DAF 32) bij de spuitstraat klaar om gespoten te worden.
« Laatste verandering: Mei 19, 2013, 07:30:42 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
bugelfrei
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 428



« Antwoord #1 Gepost op: Mei 09, 2013, 07:21:47 »

Dat ziet er veelbelovend uit  glasses9
Stel die productielijn maar in werking !  thumbsup
Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 09, 2013, 08:35:46 »

Ze zijn uit de spuitstraat gekomen, zoveel mogelijk in de originele Lion Car kleuren. Over de oranje DAF 44 STC ben ik nog niet helemaal tevreden.

De oplettende kijker ziet uiteraard ook 3 valsspelers; 2X een NOREV SIMCA/TALBOT Matra Bagheera en een Russische Masserati die ik van Viljar heb gekregen (geruild).
De Playart DAF is zo goed als klaar, daar hoeft weinig tot niets aan worden ingelakt, de bumpers en grill zijn al chroom van kleur.

Bij de overige ga ik morgen bij daglicht de bumpers en lichten weer inlakken.
Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
pedro
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 09, 2013, 09:17:16 »

Ziet er al goed uit!  :o
Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #4 Gepost op: Mei 10, 2013, 03:44:22 »

Ben benieuwd naar alles op een rij thumbsup
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 10, 2013, 09:49:24 »

Ben benieuwd naar alles op een rij thumbsup
zeer benieuwd
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 11, 2013, 09:29:42 »


De oranje DAF 44 STC, was slecht gespoten (met slechte goedkope lak). Die heb ik dus opnieuw in de afbijt gezet en zo te zien mag hij er nog een keer in. Zo slecht als de inferieure lak hechtte (ondanks primer vooraf), zo hardnekkig is de rommel te verwijderen. Een lesje in goedkoop = duurkoop. Daarnaast nog 2 nieuwe slachtoffers die eerst nog door de spuitstraat moeten + 2 andere die ik vandaag binnen; kreeg een rode 33 bestel met kapot raam en een licht blauwe 33. Die worden slechts op bescheiden schaal aangepakt.
Als het goed is rollen er dan in Eindhoven weer 10 "nieuwe" DAFjes van de band.
« Laatste verandering: Mei 16, 2013, 07:55:11 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 11, 2013, 09:51:10 »

goed werk in aktie mr van Doorne
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
frank
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4569



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 11, 2013, 10:05:52 »

 :o wie is er hier mijn produktielijn aan het overnemen  ???  >:(

 thumbsup ziet er goed uit man, ik kom binnenkort langs.
Gelogd


http://franksmatchbox.weebly.com/

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden ouder omdat we gestopt zijn met spelen.
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 12, 2013, 09:33:25 »

:o wie is er hier mijn produktielijn aan het overnemen  ???  >:(

 thumbsup ziet er goed uit man, ik kom binnenkort langs.

Dependance Mariahout reageert... naar de testbaan , heren !  thumbsup
Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 12, 2013, 12:13:45 »

:o wie is er hier mijn produktielijn aan het overnemen  ???  >:(
Wattuh? ? ? thumbsup
Ik had eerder het gevoel dat mijn productielijn gejat werd ............ Nu zijn de schatjes terug waren ze thuis horen, in Eindhoven. De bakermat van al dat schoons. ;D ;D ;D
Al komt natuurlijk alles vanaf de 55 uit Born, maar toch stond de wieg hier in de Lichtstad.
Ik moet nog wel even op Rob uit Krabbendijke wachten. Ik heb niet meer genoeg bandjes. Als die er zijn, gaan ze als showroom model op de foto.
« Laatste verandering: Mei 12, 2013, 12:16:33 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 16, 2013, 08:07:20 »

De schatjes zien voor het eerst de grote mensen wereld, al moeten er nog wel een paar schoonheidsfoutjes worden weg gewerkt:

De DAF 750 daffodil, de richtingaanwijzers in de grill moeten nog worden bijgetipt. Heel bijzonder is zijn originele rode interieur. De DAF 750 pickup heeft de verkeerde wielen, maar is ook zo beschadigd dat hij het niveau van opknapper nooit zal ontstijgen (tenzij Frank "gouden handjes" heeft).

De DAF 33 was te goed om open te boren en heeft alleen nieuwe banden gekregen. De 33 bestel heeft een nieuwere raampartij gekregen, al is deze nog niet perfect. Moet ik nog een op de kop zien te tikken ergens.

De 44 sedan in een originele Lion Car kleur, alleen even de linker voorband nog vervangen. Ik zag de verfvlek pas na het maken van de foto's. De zwarte is weer in de originele zeldzame zwarte kleur gespoten. De 44 sedan is eenmalig in het zwart uitgegeven in een unieke giftset met vieuwmaster. Deze set heb ik nog niet en als iemand die weet zou het kwijl me uit de mond lopen.

Voor de groene wacht ik nog op de nieuwe banden en een achterklep van Rob uit Krabbendijke, over de blauwe ben ik al redelijk tevreden.

Ook de groene 33 wacht nog op Robs nieuwe banden, de rode 44 STC zal wel altijd een opknapper blijven, die heeft al veel geleden. Ik kocht hem ooit eens alleen voor de onderdelen.

Tot slot de verveloze body van Koninginnedag, nu met ramen, een goed interieur en bodemplaat, alleen de wielen moeten nog vervangen worden door originele wielen van de tweede generatie (dus zonder ring). Plus de al eerder getoonde metalic groene DAF 32 van Playart.

Inmiddels heeft zich via Rutger zich een nieuw "slachtoffer" gemeld. Deze Playart DAF 32 wordt metalic rood.
« Laatste verandering: Mei 16, 2013, 08:26:29 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 19, 2013, 07:28:15 »

Deze bespeelde en beschadigde rode Playart DAF kon ik voor een leuke prijs van Rutger overnemen. Met de Dremel openmaken is een koud kunstje bij deze modellen en dan valt ie keurig in onderdelen uiteen.

Playart leverde de DAFjes vaak in metalic kleur en dus koos ik dit keer voor rood metalic. Even de wielen bijtippen en klaar is Kees.
« Laatste verandering: Mei 19, 2013, 07:29:55 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!