3 Inch Forum
Mei 19, 2024, 08:00:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tales of a 3inchcar .The Story of the VW 181  (gelezen 502567 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Alwin van Hattem
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1325



« Antwoord #1005 Gepost op: Augustus 21, 2016, 09:05:26 »

Leuke foto's en het verhaal erbij Hugo  thumbsup Goed om te zien dat hij weer rond reist.
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #1006 Gepost op: Augustus 23, 2016, 12:04:19 »

Mooi verslag thumbsup thumbsup
Gelogd
Remko
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 482


« Antwoord #1007 Gepost op: Augustus 23, 2016, 12:30:46 »

Wat een trip weer, zeg. Gave foto's. thumbsup Dat verhaal in de Volkswagen-garage.  icon_biggrin
Gelogd

Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #1008 Gepost op: Augustus 28, 2016, 03:11:53 »

Zijn we lekker op vakantie in Mallorca en wie komen we daar tegen headbang
De Fritz wav
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
auke
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6895



« Antwoord #1009 Gepost op: Augustus 28, 2016, 03:50:24 »

hahaha...stiemkum uitvergroot Robby..

leuk om te zien! geniet van jullie vakantie
Gelogd


= the one and only =
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #1010 Gepost op: Augustus 29, 2016, 12:35:09 »

Der Fritz betrapt! Dus dat doet-ie tussen de verhalen door. Sherlock Robby  thumbsup
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1011 Gepost op: November 04, 2016, 09:14:58 »

Hij duikt weer op..


« Laatste verandering: Maart 24, 2020, 09:14:05 door Christian » Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #1012 Gepost op: Februari 11, 2017, 04:46:49 »

Geef mij een stoeipoes en ik hou me ook een tijdje gedeisd laughing7
Wanneer zien we een vervolg icon_scratch
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #1013 Gepost op: Februari 12, 2017, 01:26:11 »

Waarschijnlijk, wanneer hij uitgestoeid is?? laughing7
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1014 Gepost op: Februari 27, 2017, 11:26:50 »

We hebben Fritz meegenomen naar Normandië (Frankrijk).


Alleen al vanaf het aanblik van de zee werd Fritz enthousiast..



En toen hij hoorde dat we ook nog het strand op gingen... was het vanaf minuut 1 goed te zien dat Fritz te
lang in zijn doosje had gezeten, want met het strand wist hij wel raad. Hij scheurde er op los, zonder te
beseffen waar hij wel en niet toe in staat was.



Met het zand wist Fritz wel raad, maar voor ik het door had bleek Fritz het in zijn kop te hebben gehaald dat hij
een Off The Road truck was. Het zand ruilde hij in voor wegen met kleine schelpen



En de kleine schelpen ruilde hij in voor grote schelpen



Voor ik het door had zat ie vast. Stiekem zag ik dat al wel aankomen. Fritz deinst immers nergens voor terug. Maar dit is
onze gele vriend toch niet gewend.
Ik ben terug naar de kust gerend om een gids voor Frans te selecteren, die hem deze dagen een beetje kan begeleiden.
Mijn voorwaarde tijdens de selectie van de gids was dat deze typisch Frans moest zijn en dat deze net zo zomers gekleed
moest zijn als onze Fritz, we gingen immers naar de kust.
Gelukkig trof ik snel ene Francois, die onze Fritz wel op sleeptouw zou nemen. Ook geen Off The Road want dat zou sneu zijn voor onze vriend.
Ook Francois ziet en net zoals Fritz nog goed uit voor zijn leeftijd. Francois was gelijk aangenomen en kon gelijk
beginnen om Fritz uit de woestijn met schelpen te halen...



Francois haalde Frits weer naar berijdbare ondergrond



Maar zoals je ziet zouden Francois en Fritz toch moeten opschieten. Om zich heen vormde zich steeds meer water.



Het was er flink oppassen met eb en vloed, wat dat scheelde wel flink wat meters.
Op den duur blijkt het dat het maar goed is dat er een gids bij is want anders had Fritz toch echt natte voetjes (ik bedoel bandjes)
gehaald. Zelfs Francois had een enkele keer een misser met a gauche en a droite , of zal dat de taalbarrière nu nog even zijn parten gespeeld
hebben?
De foto liegt er niet om. Het getij begon te keren.




Omdat hetgeen er daarna gebeurde zo heftig was heb ik mijn camera maar uitgezet en even opgeborgen om Francois en Fritz echt te redden. Het water steeg immers enorm snel.

((En op dat moment mogen ze blij zijn dat ze (s.v.p. niet verder vertellen) in hun verleden slechts een speelgoedautootje waren)).

Ik heb de twee opgepakt en in het losse mulle zand gezet. Maar dat leverde direct een goed les voor Fritz. In het mulle zand waarbij er ineens een rukwind opstak was Fritz bijna helemaal bedolven onder het zand. Op dat soort momenten is het maar goed dat hij een kanariegele lak heeft.



Na de hele wagen van zand ontdaan te hebben en de bekleding weer enigszins afgestoft te hebben heeft Francois Fritz uitgelegd wat hij het beste kan doen als Fritz in een zandstorm terecht komt. Zijn tip was dekking zoeken in of onder iets toevallig ter plaatse beschikbaar is. En dat moet direct even geoefend worden.


Dat vond Fritz wel wat. zo'n eigen carpoort!

Maar voor dat moment had Fritz eigenlijk wel genoeg van al dat zand. Het zand zat werkelijk overal. Tussen zijn zittingen, tussen de portieren, overal.


Een maal op het "droge" stelde Francois voor om de dag af te sluiten op "Les Planches". Wellicht wel het bekendste stukje van Deauville.
Dit zijn strandhutjes langs de promenade met allerlei bekende namen van filmsterren. Deze promenade in al in 1923 aangelegd en tussen de namen prijken vele Hollywood sterren die Deauville hebben bezocht.


« Laatste verandering: Juni 05, 2018, 09:47:21 door Christian » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1015 Gepost op: Februari 27, 2017, 11:27:38 »

O ja binnenkort meer Normandië...
Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #1016 Gepost op: Februari 28, 2017, 03:39:33 »

Ze zouden hem beter Fratz gaan noemen met al zijn fratsen (streken) die hij uithaalt.
Gelukkig dat Francois er was om Fritz van het schelpenzand op het strand te helpen.
Zo een ervaren Franse strandrot is een onontbeerlijke gids voor zo een strand-vakantie thumbsup
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #1017 Gepost op: Februari 28, 2017, 10:56:24 »

Mooi verhaal en prachtige foto's, in die mosselschelp dan  laughing7
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1018 Gepost op: Maart 12, 2017, 03:43:52 »

Normandië ... Vervolg. In Normandië is natuurlijk meer te zien dan alleen strand en zee. Alhoewel het volgende bezoek had toch ook zeker met strand en zee te maken, namelijk D-Day. De landing in Normandië op 6 juni 1944.

Ondanks dat het hier toch op toeristen is ingericht ging Francois met ons mee.

De grootste stop was bij Gold Beach bij Arromanches: Musée du Débarquement (Landing Museum)



Buiten stond er een een voertuig met banden voor en rupsbanden achter. Dat was lang geleden dat Fritz zoiets gezien had. Franscois en Fritz kropen direct bij het legergroene gevaarte op zijn "knie". Kijk maar goed:


Zo zie je ze beter:



Wat een mooie maquettes! Fritz zou wel mee willen doen... Maar of dat handig is kwa kleur?




Even kijken of Fritz tussen het donkergroen opvalt... Fritz duikt daarom maar even tussen wat miniatuurmodellen..



Nou dat is duidelijk geen goed idee. Dan maar vanaf een afstandje blijven aanschouwen. Eigenlijk is dat ook wel mooi!!




Soms was het goed opletten want zowel Francois als ik raakten Fritz wel eens uit het zicht, dan was Frits weer kuren aan het uithalen. Hij deinst ook nergens voor terug en wederom is het zijn kleur die er voor zorgen dat Fritz goed gevonden kan worden.



We moesten immers snel weer verder om verder naar het westen bij Omaha Beach nog een stop te maken. Ik vond het wat moeilijk om een foto te maken, maar eentje voor het fotoboek van Fritz kon toch niet achterwege blijven. Nou eentje dan. :



Moe, uitgeput maar voldaan keerden we die avond riching ons huisje. We zouden we nog wel een paar dagen kunnen verblijven, want aan oorlogsmusea geen gebrek in deze buurt.
Wat hier in juni 1944 gebeurt is moet heftig, erg heftig zijn geweest. Vele Amerikanen, Britten en Canadezen hebben hier hun leven opgeofferd om Europa te bevrijden. De operatie bij Gold Beach is heel vernuftig geweest en moet uniek geweest zijn. Deze dag heeft zeker een enorme indruk en ook verdere interesse achtergelaten.
« Laatste verandering: Juni 05, 2018, 09:44:49 door Christian » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1019 Gepost op: Maart 12, 2017, 04:12:04 »

Hierbij nog het ontbrekende deel van de Normandië trip. Naar een stadje, maar ook naar het strand en de zee. Het stadje ligt immers in de zee: Mont St. Michel.

Volgens gids en inmiddels maatje Francois: Na Parijs het meest bezochte plekje in Frankrijk. Zou het echt?

Via een lange brug of dijkje (wat is het) kom je bij een eilandje genaamd Mont St Michel, dat omringd wordt door water



Vooral het eilandje zien vanaf een afstand is erg bijzonder. Eenmaal op het eilandje zijn er vooral nauwe straatjes met souvenirswinkeltjes en restaurantjes. Het eilandje wordt overheerst door de enorme baseliek bovenop.



En vanaf boven heb je alleen maar overzicht over water.




Tot zover het verslag van Fritz (en Francois) uit Normandie


Tenslotte in het kader van Mont St Michel wil ik nog even refereren naar een doosje van een 3 inch model waarop Mont St Michel afgebeeld staat. Het doosje staat in een topic van Scooby: http://3inchforum.nl/index.php/topic,435.msg67108.html#msg67108

« Laatste verandering: Juni 05, 2018, 09:45:49 door Christian » Gelogd
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!