3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 10:49:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vraagje ? Echt of fake ????  (gelezen 5345 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Gepost op: Maart 28, 2017, 08:56:22 »

Kwam dit tegen maar heb twijfels of deze echt zijn of fake ?
Vindt de kleuren wel wat licht ?
































uploading images
« Laatste verandering: Maart 28, 2017, 08:58:21 door theo Grazy Taxi Limos » Gelogd
Alwin van Hattem
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1325



« Antwoord #1 Gepost op: Maart 28, 2017, 10:04:00 »

De meeste zijn repaints, heb dit lotje in het verleden al eens in mijn handen gehad om te beoordelen op echtheid, jammer genoeg blijven mensen dit als echt verkopen.
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #2 Gepost op: Maart 29, 2017, 08:39:20 »

Bij dit soort 'te mooie' partijtjes gaan bij mij in eerste instantie alle alarmbellen rinkelen.
Twijfel heeft de overhand, daarna ga ik zo veel mogelijk informatie inwinnen, detailfoto's vragen etc.

Het alarm gaat sowieso af als er 1 of meerdere té zeldzame modellen tussen zitten.
Bij dit partijtje is dat in elk geval de GELE 15a Diamond-T Prime Mover! Iemand die een dergelijk model aanbiedt doet dat niet op Mopperplaats of verkoper moet totaal niet weten wat hij in handen heeft. Dat lijkt me bij deze verkoper niet het geval. Ik heb vorig jaar al eens uitgebreid met Alwin over dit door Theo aangehaalde partijtje gesproken en toen al bleek dat het té mooi was om waar te zijn, zie bovenstaande reactie van Alwin.
Uiteraard zoek ook ik dit soort prachtige lotjes, maar mijn buikgevoel zei me al meteen: afblijven, riekt naar repaints/fakes.

Overigens worden er de laatste tijd weer enorm veel mega-zeldzame modellen op Mopperplaats aangeboden: turquoise 8-wheel Crane, 10-wheel Diamond-T, beige (tan) Magirus-Deutz, Daupine Caravan met rode bodem/zwarte deur, Kever met BPW, nóg een gele Diamond-T, rode Victor, GPW Impala Taxi, ik kan nog wel even door gaan. En weer, ja alweer in de regio Rotterdam! En weer, ja alweer kopers die er in trappen. En nota bene vaak ook nog voor enorme prijzen! Ik meen bij de bieders ook 'n aantal (oud)forumleden te herkennen...

O ja, over de gele Mustang zal ik het maar niet hebben hè Theo? Je 'waarschuwings-advertentie' op MP was super, maar wel al weer (te) snel weg!
« Laatste verandering: Maart 29, 2017, 08:44:56 door Maestro » Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
autorodeo410
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 45


« Antwoord #3 Gepost op: Maart 29, 2017, 09:13:28 »

Dit zal je altijd blijven hebben, ikzelf heb geen moeite met repaints.. Ik doe het zelf ook. Ik verkoop ze alleen vervolgens ook wel met de mededeling dat het repaints zijn.
Helaas zal je nergens veilig zijn voor oplichters..
Gelogd
demi10
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 29, 2017, 09:23:54 »

Die modellen zullen ook binnenkort op Ebay te vinden zijn zoals vele van de andere fakes.... aangeboden onder div. namen waar dezelfde persoon achter schuil gaat.

Helaas zijn buitenlandse verzamelaars nog niet allemaal op de hoogte van meneer uit Rotterdam/Barendrecht.
Maar hij staat al op menige "zwarte lijst".
Gelogd
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 29, 2017, 09:30:25 »

Bij dit soort 'te mooie' partijtjes gaan bij mij in eerste instantie alle alarmbellen rinkelen.
Twijfel heeft de overhand, daarna ga ik zo veel mogelijk informatie inwinnen, detailfoto's vragen etc.

Het alarm gaat sowieso af als er 1 of meerdere té zeldzame modellen tussen zitten.
Bij dit partijtje is dat in elk geval de GELE 15a Diamond-T Prime Mover! Iemand die een dergelijk model aanbiedt doet dat niet op Mopperplaats of verkoper moet totaal niet weten wat hij in handen heeft. Dat lijkt me bij deze verkoper niet het geval. Ik heb vorig jaar al eens uitgebreid met Alwin over dit door Theo aangehaalde partijtje gesproken en toen al bleek dat het té mooi was om waar te zijn, zie bovenstaande reactie van Alwin.
Uiteraard zoek ook ik dit soort prachtige lotjes, maar mijn buikgevoel zei me al meteen: afblijven, riekt naar repaints/fakes.

Overigens worden er de laatste tijd weer enorm veel mega-zeldzame modellen op Mopperplaats aangeboden: turquoise 8-wheel Crane, 10-wheel Diamond-T, beige (tan) Magirus-Deutz, Daupine Caravan met rode bodem/zwarte deur, Kever met BPW, nóg een gele Diamond-T, rode Victor, GPW Impala Taxi, ik kan nog wel even door gaan. En weer, ja alweer in de regio Rotterdam! En weer, ja alweer kopers die er in trappen. En nota bene vaak ook nog voor enorme prijzen! Ik meen bij de bieders ook 'n aantal (oud)forumleden te herkennen...

O ja, over de gele Mustang zal ik het maar niet hebben hè Theo? Je 'waarschuwings-advertentie' op MP was super, maar wel al weer (te) snel weg!

maar er sta er nog 1 van mijn op MP ivm de mustang  thumbsup laughing7 laughing7 laughing7
« Laatste verandering: Maart 29, 2017, 09:50:40 door theo Grazy Taxi Limos » Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #6 Gepost op: Maart 29, 2017, 09:47:05 »

Die modellen zullen ook binnenkort op Ebay te vinden zijn zoals vele van de andere fakes.... aangeboden onder div. namen waar dezelfde persoon achter schuil gaat.

Helaas zijn buitenlandse verzamelaars nog niet allemaal op de hoogte van meneer uit Rotterdam/Barendrecht.
Maar hij staat al op menige "zwarte lijst".

Op Vintage British Diecast (VBD) staat bewuste persoon al tijden als zodanig te boek!
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!