3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 11:10:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De catalogus onderhanden  (gelezen 8162 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Gepost op: Oktober 07, 2012, 10:36:07 »

Wellicht hebben sommigen al gezien dat de catalogus een beetje onder handen wordt genomen. In overleg met de Moderators ben ik in de catalogus wat aan het opschonen, puntjes op de i aan het zetten, wat indexen toevoegen en dergelijke.

Waar ben ik zoal mee bezig:
  • Alle naamgevingen gelijk maken: Dus steeds Volkswagen, in plaats van soms Volkswagen en soms VW. En steeds Mercedes-Benz i.p.v. soms Mercedes en dan weer MB.
  • Consistent gebruik van hoofdletters en kleine letters
  • Daar waar mogelijk het model voorzien van (jaar van eerste uitgave van het modelletje) en het eventuele modelnummer. Het formaat is steeds Modelmerk en type (jaar) #nummer, Als voorbeeld: Mercedes-Benz C111 (1969) #302
  • Meerdere berichten met dubbele modellen onder 1 noemer brengen, of juist berichten met verschillende modellen splitsen

Er is dus voor gekozen om de modellen in de catalogis te plaatsen o.b.v. Merknaam en type i.p.v. eerst op nummer. De reden is dar de meeste wel een modelletje op merk / type kunnen/willen zoeken en niet op nummer. Daarbij krijgen de catalogi langzaam aan ook een index. Die index is in eerste instantie juist veelal op nummer. (Op nummer is volledigheid van een catalogus, makkelijker te zien). Het is allemaal niet in 1 avondje te doen, maar het hoeft niet snel af te zijn.

Om de catalogus nog beter te maken, heb ik wat verzoekjes:
  • In de catalogus valt op dat geregeld eerder getoonde foto's weer verdwenen zijn. Dit wordt veelal veroorzaakt doordat de foto's niet op hun oorspronkelijke map blijven staan. Als iemand bijvoorbeeld foto's in Photo bucket in een andere map onderbrengt, kan het 3inch forum de link niet meer volgen en wordt er geen foto meer getoond.
  • Vooral: Blijf de catalogus voorzien van je foto's.

De catalogus is (voor sommigen beperkt) qua fabrikanten.
Wil je toch foto's van je model kwijt, zet ze dan (voorlopig) even in "Gebruik van de Catalogus". Afhankelijk van wat er binnenkomt kan er dan een geschikte oplossing gekozen worden. Zet de fabrikant er dan even met blokhaken voor. Bijvoorbeeld : [Polfi] Citroen CX


Heb je zelf nog wensen t.a.v. de catalogus geef het hieronder dan aan!!

Groeten,
Christian
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 15, 2012, 05:13:19 »

even een vraag , ik wil binnenkort weer verder gaan met aanvullen van modellen in de tomica catalogus , kan ik die aanvullingen doen in de catalogus tomica op de manier zoals alles nu staat in dat topic of moet ik de aanvullingen van tomica in gebruik catalogus zetten.. en dat ze later worden toegevoegd aan de tomica catalogus  .. ?

Gelogd
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2559


broem broem


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 15, 2012, 05:53:52 »

Het liefst alles in 1x goed zetten. Anders werken er straks 3 man tegelijk aan de catalogus.

Ken je die mop? Twee man op straat aan het werk. De ene graaft een geul en de andere gooit 'm weer dicht. Staat er iemand een tijdje naar te kijken en vraagt dan eindelijk wat dat voor zin heeft. Zeggen ze: de kabellegger is ziek vandaag...
Gelogd


marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 16, 2012, 09:37:57 »

misschien is het handig als mensen toevallig een nummer weten van een auto waarbij in de catalogus nog ?? staan dat ze die nummers doorgeven aan christian ( of aan diegene die dat topic heeft geopend) zodat het nummer alsnog kan worden vermeld bij de juiste auto in de catalogus om onze catalogus zo nog completer te krijgen
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!