3 Inch Forum
Mei 05, 2024, 11:58:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Matchbox Mini  (gelezen 13666 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Frans
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4110



WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Februari 12, 2011, 05:08:08 »

Thanks Fittie, dat met die ruiten was echt zo'n moment van "verrek, dat zou nog wel eens kunnen lukken" en misstaat hem ook niet en idd Elwin "oefening baart kunst" dus vooral blijven oefenen dan maar..
Gelogd

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Riacho
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 515



« Antwoord #16 Gepost op: Februari 12, 2011, 07:05:16 »

Goed bezig.
Je bent niet de enige die wat moeite heeft met een en ander strak te krijgen  icon_biggrin
Ik maak regelmatig modellen weer schoon om opnieuw te beginnen met spuiten.
De ramen, mits heel, maak ik toch helemaal schoon met aceton vrije nagelak remover. Daarna schuurpapier korrel 1200 en nabewerken met een nepdremel met met een vilten  :huh: ding erop.
Gelogd

We zien wel, daarna kunnen we altijd nog kijken.
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #17 Gepost op: Februari 13, 2011, 08:38:24 »

Wat voor mij nog altijd goed gewerkt heeft, is de kale body's een tijdje onderdompelen in thinner. Heb een leeg glazen mosterdpotje gevuld met thinner en daar leg ik ze dan een nachtje in. Zo weekt meestal de laatste restjes lak weg, en de body is brandschoon.

Zeker nu ik ben overgestapt op van die dikke stroopachtige verfverwijderaar, die lost ook mooi op daarin.

greetz!
Gelogd

One life, live it!
Frans
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4110



WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Februari 13, 2011, 08:43:38 »

@ Riacho, de voorruit is gebarsten dus vandaar dat ik de optie folie heb gekozen.
@ Elwin. En dan eerst de verfverwijderaar en vervolgens nog een nachtje in de thinner ? in die volgorde ?
Gelogd

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #19 Gepost op: Februari 13, 2011, 09:07:52 »

yep.

Want als je die verfverwijderaar erop smeert, dan drupt dat via de ontbrekende ruitjes ook de binnenkant van de body in... en dat krijg je niet zo goed in alle hoekjes etc weggeveegd. (Of als je diepe randjes of zo aan de buitenkant hebt... die spoel je dan ook fijn schoon.)

dat spoel ik dus op die manier dan weg. ook is de bijtende werking van het goedje , na een nachtje thinner, weg. maar belangrijkste, je body is brandschoon, dus juiste uitgangspunt voor welke verf dan ook.
Gelogd

One life, live it!
Riacho
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 515



« Antwoord #20 Gepost op: Februari 13, 2011, 04:16:58 »

Citaat van: "Frans"
de voorruit is gebarsten


Tja, daar helpt niets tegen.
Gelogd

We zien wel, daarna kunnen we altijd nog kijken.
Pieter
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 455


« Antwoord #21 Gepost op: Februari 13, 2011, 08:21:53 »

Citaat van: "Frans"
Thanks Fittie, dat met die ruiten was echt zo'n moment van "verrek, dat zou nog wel eens kunnen lukken" en misstaat hem ook niet en idd Elwin "oefening baart kunst" dus vooral blijven oefenen dan maar..


ik vind het eigenlijk best goed gelukt hoor. Ik denk dat je voor jezelf iets te kritisch bent indien je niet tevreden zou zijn, ondanks die ruit e.d.
Het zou ook leuk zijn indien je de voor- en achterlampen zou schilderen (met bijvoorbeeld een fijne tanderstoker of iets dergelijks) en why not nummerplaatjes aanbrengen:-)
Gelogd
Frans
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4110



WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Februari 14, 2011, 06:31:11 »

Misschien ben ik idd té kritisch maar laat ik het zo zeggen PG "ik ben nog niet klaar"
Ik had ik jouw topic je eigen creaties al gezien !! Jij weet wel details aan te brengen zeg !!
Gelogd

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!