3 Inch Forum
Mei 03, 2024, 02:29:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Unieke kansen en missers  (gelezen 4470 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3638


« Gepost op: April 20, 2017, 06:34:01 »

Vast allemaal hebben wij wel van die momenten gehad om wereldkoopjes te behalen of te missen.

Ik ben benieuwd of jullie die ook hebben.

Om af te trappen;

Eind jaren 90 bezocht ik voor het eerst de beurs in Houten.
Ik verzamelde Dinky toys en Citroënmodelletjes. Het verzamelen van specifiek 3-inch deed ik nog niet.
Wel kocht ik uiteraard de Citroëns van Majorette, Matchbox en Siku.
Dit was de tijd dat 3-inch echt als speelgoed werd afgedaan en (op Matchbox regularwheels en plastic Siku na) nauwelijks verzameld werd. De prijzen waren daar ook naar.
De meesten kocht ik voor 1 gulden of 1,50. Een modelletje van 2 gulden (nog geen 1 Euro) was al duur.
Die prachtig gele Majorette Citroën GS in doosje kostte maarliefst 10 gulden. Dat vond ik enorm veel.
Het model laten liggen en de beurs eerst helemaal overgelopen. Ruim 2 uur later stond ik voor de kraam en heb ‘m toch maar gekocht.
Blijkbaar had niemand interesse en was die 10 gulden toch fors.
Ik hoef jullie niet uit te leggen dat die 4,50 euro nu ‘niets’ is voor een mint in box Majorette GS. Mijn wereldkoopje.

 
Heb ik ook wel eens en enorme kans gemist?
Jazeker !!
 
Ergens in 2002-2003 was ik bij een bekende modellenwinkel en zag daar een licht/behoorlijk bespeelde Matchbox Pontiac GP in de Superfast uitvoering.
Dit model had ik destijds nog niet. Ik vond de gevraagde 4 Euro wel een beetje veel voor een bespeeld modelletje.
Ik was de 2 gulden van hierboven nog gewend.

Pas veel later kwam ik er achter dat ik mij daar toch een rode Superfast Pontiac had laten staan !!! Ja…..een rode. Een zeer wijze les en een enorm gemiste kans.

Hebben jullie ook zulke leermomenten meegemaakt? Ik lees er graag over.

Gelogd
autorodeo410
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 45


« Antwoord #1 Gepost op: April 21, 2017, 08:44:32 »

Ik verzamel voornamelijk Hot Wheels, echter voor ik de diverse internet fora leerde kennen had ik geen flauw benul van de treasure hunts en super treasure hunts.
Ik heb dus, nu achteraf gezien, een super treasurehunt Datsun Bluebird laten liggen omdat ik de kaart niet netjes vond en dacht.. ik vind hem in een andere winkel ook wel met goede kaart.

Dit model gaat nu, op kaart voor circa 40 euro..

Heb hem gelukkig later wel, gezamen met de Hot Wheels boulevard Datsun Bluebird voor een redelijke prijs (50 euro voor beide op kaart) kunnen kopen.
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #2 Gepost op: April 23, 2017, 04:04:52 »

Vaker spijt gehad van modellen, die ik heb laten lopen, dan van het tegenovergestelde.

Mijn grootste missers:
- Vetty funny car "Mongoose" met witte tampo's,
- Employee only Corvette funny car.
Beide voor redelijke prijzen op het web langs zien komen. Nu al drie jaar nooit meer gezien. De Mongoose nog een keertje op kaart voor $ 1.299,- icon_pale
Gelogd
CitroBart
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1126


Mammoet + Papmag


« Antwoord #3 Gepost op: September 06, 2017, 08:16:20 »

Een van de eerste keren naar de Namac-beurs, misschien zelfs wel de eerste keer.
Vrij aan het begin had iemand een Dinky HY politie. Je weet wel: arrestantenwagen, zwart-wit, werkend zwaailicht (op batterij). Voor 40 gulden (ca. 18 euro). Dat vond ik toch wel veeel geld, dus verder over de beurs. Toen ik rond was geweest, bedacht ik me dat het voor een Dinky toch niet zo heel veel was. En dat ik nog geen model van een HY had.
En ... ik zag uit de verte dat de HY nog op zijn tafel stond.
Dus ik liep er op af en was nog net op tijd. Net op tijd om te zien hoe de HY werd verkocht.
Zucht.







Zoals mijn vrouw zegt: "Wees blij met wat je hebt."
Maar toch, af en toe denk ik er nog aan.
Gelogd

Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent.
O Jaa
O Ne
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!