3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 05:44:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: in het zonnetje : corgi dodge magnum  (gelezen 4959 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Gepost op: Juli 14, 2019, 09:29:03 »

vandaag weer een  icon_sunny en nu is het de

dodge magnum van corgi


ik heb deze auto vroeger niet in mijn speelkist gehad , ik vind het op zich wel een leuke auto en deze auto heb ik al geruime tijd in mijn collectie staan
het was even zoeken om er achter te komen welke dodge magnum dit moet zijn ... ik kom uit bij de dodge magnum uit 1978  daar lijkt het model het meeste op
vanaf de zijkant gezien is de auto iets te vierkant en het soort trappetje moet een achterraampje voorstellen , er is wel enige gelijkenis te zien met het 1:1 model



de voorkant ziet er wel aardig uit .. de koplampen kloppen naar mijn mening niet ik zie bij de 1:1 versie 2 kleinere koplampen naast elkaar en deze corgi heeft 1 langere koplamp ...



een leuke toevoeging aan dit model is dat de motorkap open kan ..



de achterkant is ook leuk gedaan , geen details ,,, 



op de metalen bodemplaat staat enige info , het knopje is om de motorkap open te zetten

al met al een leuke auto van corgi , ik weet dat er in ieder geval een velg variant is maar kleur varianten  dontknow

wat vinden jullie van deze auto , ik zie jullie reacties graag in dit topic

tot het volgende  icon_sunny maar weer

 cya
Gelogd
niva
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 796


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 14, 2019, 09:57:05 »

Eigenlijk wel bijzonder waarom Corgi koos voor dit model.Toen het uitkwam was de 1 op 1 versie in de VS al uit productie. Een succes is deze Magnum in de VS niet geweest. Het was een kopie van de Chrysler Cordoba.
Corgi maakte de uitvoering zoals deze een paar jaar later in Brazilië werd verkocht (1981-1982), met de rechte neus. Alleen doet de grill die doorloopt van links naar rechts weer aan het VS model denken. Ook mist het kleine raampje in de achterstijl, die heeft Corgi maar dicht gelaten.
In brazilie was het een mix tussen de Dodge Aspen en de Volare. Deze werd bijna 8 jaar gemaakt daar. Ook hier was de Dodge Magnum geen succes (te duur) en werd na 17 maanden alweer gestopt.het chroom op het Corgi model had zwart moeten zijn want dat waren zo'n beetje de enige details die verschilden met de Chrysler versies. Oh, en de motor was wat dikker, een 5.9 liter.
Gelogd

Remko
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 482


« Antwoord #2 Gepost op: Juli 14, 2019, 10:30:26 »

Heb deze destijds nog in de winkel gekocht... en moest thuis opzoeken wat de echte auto eigenlijk was, maar ik vond het juist wel leuk dat het een beetje obscuur model was. Wat niva zegt, een aparte keuze van Corgi, meer iets wat je verwacht van Amerikaanse fabrikanten als Hot Wheels of ERTL.
Beetje jammer van de ondoorzichtige zwarte ramen, maar misschien was dat om het mechaniekje van de openende motorkap te verbergen?

De lampen zijn trouwens rechthoekig omdat er glazen ruitjes voor de eigenlijke, dubbele koplampen zaten:


Gelogd

kevin vansteenkiste
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 899



« Antwoord #3 Gepost op: Juli 28, 2019, 07:25:31 »

Ik heb het altijd al wat een speciaal Corgi autootje gevonden.
De echte wagen en dit Corgi juniors model hebben zeker één ding gemeen: ze zijn beide dun gezaaid.
Gelogd
boerharms
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 110


« Antwoord #4 Gepost op: Juli 29, 2019, 05:49:01 »

geinig model. ik vind het vooral leuk dat de motorkap open kan. verder heeft het wel de gebruikelijke Corgi-kwalen als rare dik opliggende paneellijnen en wat ''vage'' details. toch wel een leuk ding  icon_thumleft Ik wist niet eens dat ze bestonden  dontknow
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!