3 Inch Forum
Mei 07, 2024, 02:53:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mazda RX-7 Gaslands  (gelezen 5391 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Thegs
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 16


« Gepost op: Mei 05, 2020, 07:37:18 »

En dan iets heel anders, geen idee of er liefhebbers voor zijn. Zelf wel een ontzettende fan van Mad Max en het hele Gaslands, Wastelands of post apoclyptische gebeuren. Leek me leuk om een weekend build te doen, dus op vrijdagavond beginnen en voor zondagavond eindigen.

Dit model begon zijn leven als een Hot Wheels 24/Seven, wat natuurlijk de Hot Wheels variant is op de Madza RX-7:


En zoals bij vele andere projecten begint het bij het strippen van het model, zodat er aanpassingen gedaan kunnen worden:




En ja, dan begin het fantasierijke deel van deze bouw. Ik heb beschikking tot diverse 3D printers en deze hebben in het verleden een heel scala aan onderdelen geprint. Tussen deze dozen gezocht naar onderdelen die pasten bij het thema en de looks van deze auto. Daarnaast gebruik gemaakt van diverse soorten styreen (buis, staf, plaat) om zo de auto wat aan te kleden (golfplaat, tranenplaat).


Om te zien hoe dit alles dan bij elkaar komt, tijd voor een beetje primer (en ja, met een insert werkt de laser):



Tot op dit punt zeker tevreden en mooi op schema, we zitten op zaterdagmiddag tegen de tijd dat de primer droog is. Ik was met deze bouw niet thuis, dus geen beschikking tot de airbrush deze keer, alles in met de kwast geschilderd en gedetailleerd. Voordat we bij de eindfoto's komen, een korte samenvatting van alle gebruikte materialen. Kleuren op de auto zijn Tamiya Acryl, Vallejo Air (voor de roest en dergelijke) en de afwerking is gedaan met diverse washes en pigmenten (voor de roest en stof). Al met al zeer tevreden over het resultaat, kan zo de vitrine in.







Geen idee of zoiets in de smaak valt hier, maar bij interesse heb ik nog wel meer van dit soort ombouwen in petto.
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #1 Gepost op: Mei 05, 2020, 08:34:57 »

Op zich, is dit niet echt mijn ding, maar hij is wel super uitgevoerd (en dat is wél mijn ding). thumbsup

Ben benieuwd wat je met die 69 Custom Chevy van plan bent.
Gelogd
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #2 Gepost op: Mei 05, 2020, 08:50:44 »

Kom maar op met die foto's. thumbsup
Gelogd
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 06, 2020, 12:30:54 »

Sergoids doet toch ook dit soort verbouwingen, of is dat iets anders?
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #4 Gepost op: Mei 07, 2020, 10:55:53 »

Sergoids en Scratchydub
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!