3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 05:25:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wel of niet doen  (gelezen 9646 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Gepost op: Februari 05, 2018, 05:14:32 »

Zoals velen van jullie wellicht weten knap ik nog wel eens een modelletje op.
En van de modellen zoals deze weet ik het ook wel.


daar maak wel weer iets leuks van, al dan niet in min of meer originele kleuren






Deze modellen kom ik nog genoeg tegen en zijn zeker niet schaars of zeldzaam.
Maar soms vind ik ook wel eens een model wat je minder vaak ziet of waar meer(al dan niet terecht)geld voor gevraagd wordt.
En nu is daar de twijfel, zal ik wel of toch maar niet?
Het zijn nog steeds modelletjes die je met wat geluk en/of geduld wel aan kan schaffen met bv een 2 euro muntstuk.
Waarom dan die twijfel?
Niet omdat ze na een opknapbeurtje niets meer waard zijn of omdat ze zo wie zo niet zo veel waard zijn, het is meer de zogenaamde schaarste als die er al is.
Oh,ja het gaat bv om dit soort modellen.




Waarom nu de twijfel?
Ik weet het niet en daarom schrijf ik het maar van mij af help
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1 Gepost op: Februari 05, 2018, 06:35:26 »

Wel doen!!!

Ach wat is schaars. Er zullen er ongetwijfeld nog duizenden van zijn. En deze hebben nu niet een mint-staat waardoor je ze niet zou moeten opknappen.

Ik ben van mening dat deze modellen nog beter zullen slagen dan de eerdere modellen die je van nieuwe lakt hebt voorzien.
Wat ik nog steeds een beetje jammer vind is dat de ramen van de modellen duidelijk wel gebruikssporen hebben en de casting met het nieuwe likje niet. Bij deze oudere modellen heb je daar zelfs geen last van. M.i. kan het resultaat daardoor net dat beetje beter worden!

M.a.w. DOEN!
« Laatste verandering: Februari 05, 2018, 08:13:37 door Christian » Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #2 Gepost op: Februari 05, 2018, 08:10:11 »

Ja, wel doen.

Het is je eigen hobby. Iemand anders zou niet moeten bepalen hoe jij dat moet inkleden.
Als jij graag een autootje van nieuwe lak wilt voorzien, moet je dat gewoon doen.
Als een ander daar moeite mee heeft, is dat niet jou zaak.

En restwaarde is ook relatief. Een model kan wel zeldzaam zijn, als er niemand rondloopt die het verzamelt is het ook klaar.
En verder, je hoeft ze niet te verkopen, als je ze zat bent kunnen ze ook naar een klw of een ander doel, waardoor kinderen er weer mee kunnen spelen.
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #3 Gepost op: Februari 05, 2018, 08:24:31 »

Tenzij je je ervan bewust bent dat het model zeer gewild is, bijvoorbeeld op dit forum, zou ik zeggen: Doen! Je doet het waarschijnlijk puur voor jezelf, voor je eigen vitrinekast. Wat kan er nu verkeerd zijn om eindelijk de liefde te geven aan een stuk speelgoed dat al te lang is verwaarloosd?
Go for it! En laat ons meegenieten met het resultaat.  headbang

Ook het volgende is zeer persoonlijk:
Bij deze modellen zou ik wel zoveel mogelijk trachten het bij een originele uitstraling te houden. Kleuren gebruiken die bij het model/tijdsbeeld/speelgoedfabrikant passen. Dus geen fancy kleurtjes of extreme detaillering. Er is natuurlijk een hele wereld vol met autootjes zonder verzamelwaarde om je customizing-skills op bot te vieren.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #4 Gepost op: Februari 05, 2018, 09:25:28 »

Ach Aad, dat is een vraag die ik normaliter terzijde schuif. Ik ben een purist, old school, hou alleen van echt.
Anderzijds - en dat werd gisteren door mijzelf aan mijzelf maar weer eens bevestigd na het zien van de prachtige creaturen op jouw tafel! - zeg ik: ieder zijn hobby, en zolang je er plezier aan beleeft zeg ook ik: doen!
Hoewel ik bij sommige modellen zoals de Jaguar D-type en de beige Commer Pickup dan wel een beetje tranen in de ogen krijg. Ik houd het liever op oud en liefdevol bespeeld.

Ik heb echter één kanttekening: de blauw metallic Iso Grifo zou ik niet onder handen nemen, want zo op het eerste oog te zien is dat de zeldzame lichter blauwe uitvoering (die gewoon metallic blue heet).
Deze is i.t.t. de donkerblauwe versie (dark metallic blue) amper vindbaar.
Of de foto moet zo bedrieglijk zijn dat dit ook een ooit overgeschilderd model is en geen origineel.

Ik zie je eindresultaten in elk geval met belangstelling tegemoet Aad!
 
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
niva
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 796


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 05, 2018, 09:32:13 »

Zoals ik al aan je tafel zei zondag, ik vind het wel leuk die 'nieuwe' kleurvarianten.Dus waarom niet.
Bestel en vrachtwagentjes genoeg ook om wat mee te doen.
Gelogd

Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #6 Gepost op: Februari 06, 2018, 10:01:29 »

Wel, na het lezen van de reactie van Maarten ikke natuurlijk mezelf helemaal rijk gerekend.
Zag van de opbrengst al verre vakantie en dure horloges, misschien zelfs wel een nieuwe auto. glasses9
Vandaag het model met uiteraard de nodige voorzichtigheid opgepakt om het iets schoon te maken.
En toen, een geval van valsificatie, misleiding of wellicht nog erger oplichting ontdekt. icon_biggrin
Zie hier het bewijs.



Deze zal dus zeker een metamorfose ondergaan en dan in een kleur die elke twijfel van een byzondere uitvoering zal uitsluiten.
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #7 Gepost op: Februari 07, 2018, 09:42:13 »

Overduidelijk Aad! En overduidelijk dat je 'm nu ook onder handen gaat nemen!
Ik hou je niet (meer) tegen, bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.  laughing7
Ben wel zeer benieuwd wat voor moois je er van gaat maken...

Overigens is dat 'rijk rekenen' wat zeldzame(re) modellen betreft ook maar relatief hoor. Zeker als ze dermate bespeeld/beschadigd zijn.
Ik denk dat je jezelf met de resultaten van je projectjes uiteindelijk 'rijker' mag noemen, na alle vlijt, liefde en kunne je er in gestopt hebt!  icon_king
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
CitroBart
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1126


Mammoet + Papmag


« Antwoord #8 Gepost op: Februari 07, 2018, 12:02:55 »

NEE!
Dit is een nog bijzonderder model!
In de fabriek van 2 kleuren voorzien
Superzeldzaam!!


 laughing7


Zag van de opbrengst al verre vakantie en dure horloges, misschien zelfs wel een nieuwe auto. glasses9

Ach, als je hem oververft is deze auto "als nieuw".
Bijna net zo goed, toch?
Gelogd

Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent.
O Jaa
O Ne
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 07, 2018, 12:41:05 »

simpel Aad; jouw hobby en jouw creativiteit gewoon heel mooi uitvoeren

kant tekening van de meeste verzamelaars is wel eerst de originaliteit van de donor controleren
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 08, 2018, 11:31:39 »

Heel simpel
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #11 Gepost op: Maart 03, 2018, 11:20:58 »

De waarde van het verzamelen, zit hem in het plezier, dat je er aan beleeft, dus.... thumbsup
Gelogd
Galaxie-Wil
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3109


[url=https://ibb.co/gy7JNR][img]https://thumb.ibb.


« Antwoord #12 Gepost op: Maart 09, 2018, 07:35:10 »

Ik zeg doen!
Gelogd
skylark007
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1257

007


« Antwoord #13 Gepost op: Maart 11, 2018, 08:52:43 »

overduidelijk. thumbsup

uw raadgevende forum heeft het advies "DOEN" gegeven.

de enige voorwaarde is gesteld:  ons laten meegenieten......


succes

Gerard icon_biggrin
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!