3 Inch Forum
Mei 16, 2024, 08:10:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wereldwijd verzenden  (gelezen 16359 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Gepost op: Oktober 10, 2020, 01:44:31 »

Wie heeft er ervaring in wereldwijd verzenden aan schappelijke prijzen.
Ik zie voorbeelden passeren voor Europa tussen de 10 en 24€ en wereldwijd tussen de 28 en 160€.
Ik zie mensen op bepaalde sites een vaste prijs geven voor wereldwijde verzending, maar daar kan ik niets van terug vinden.
Iemand die mij goede raad kan geven.
post.NL valt uit de boot daar ik in België woon.
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 10, 2020, 02:32:48 »

Neem eens contact op met Joël, die heeft in het verleden talloze zaken via Ebay verkocht en wereldwijd verzonden.

Maarten
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 11, 2020, 08:03:32 »

zeker doen Robby, houd alleen rekening mee, dat niet alleen Europa last heeft van Covid-19 zotheid bij de post bedrijven

overleg ook met mensen met een bedrijfsconnectie(blijkt ook vaker goedkoper)
DHL werkt alleen Europa en is mits juist gebruikt goedkoper


Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 11, 2020, 11:00:30 »

zeker doen Robby, houd alleen rekening mee, dat niet alleen Europa last heeft van Covid-19 zotheid bij de post bedrijven



Covid-10 zotheid is er zeker: ik heb nu 4 weken gewacht op een pakje uit Spanje (gisteren eindelijk ontvangen) en al even lang op een pakje uit Bulgarije (dat volgens internationaal t&t via Kiev/Oekraïne onderweg schijnt te zijn...).
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 11, 2020, 02:39:06 »

Dank u heren  thumbsup
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
bram ascona
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 864



« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 13, 2020, 05:23:51 »

Ik verstuur altijd met post nl 13€ track and trace. Maar ik woon dan ook vlak lang de grens dan ist nog te doen.
Gelogd

mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3101



« Antwoord #6 Gepost op: November 05, 2020, 08:23:27 »

wacht al 66 dagen op een pakje dat toen in Hong Kong vertrok / zou vertrokken zijn - volgens Trak-&-Trees al sinds 4 september bij douane (in Apenland) maar die vinden niets...
ga er gewoon mee stoppen, denk ik  crybaby2
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #7 Gepost op: November 06, 2020, 07:16:50 »

Het varieert op dit moment. Ik heb pakketjes verstuurd en ontvangen naar Australië die er één week over doen. Pakketjes naar Spanje en Italië doen er juist wel eens langer over.
In het buitenland kan het door de douane worden achtergehouden door drukte, periodieke steekproef of een ontvanger die eerder de lokale belastingen probeerde te ontwijken.
Onlangs het geval gehad dat een pakketje twee maanden bij de douane in Indonesië werd achtergehouden.

Let bij de aanbieder van pakketpost op de voorwaarden (traceerbaar, aangetekend en/of verzekerd).

Hou er rekening mee dat wanneer de koper aan jou vraagt de waarde aan te passen om minder invoerrechten te betalen, dit ook effect heeft op het verzekerd bedrag.

Bij verkopen via ebay, betaald via PayPal moet je ervan uitgaan dat de koper beschermd is en jij als koper alle stukken moet overleggen dat het pakket is geleverd in het geval van een geschil (ontvangstbevestiging).
Ik heb hier van geleerd in het verleden. Kopers buiten Europa die gematst werden met standaard verzending en vervolgens aangeven dat het niet geleverd is. Zelfs met de zwart-op-wit verklaring dat de koper afziet van kopersbescherming wordt de koper in het gelijk gesteld.

Binnen Europa gebruik ik meestal DHL, voor zendingen met grotere waarden en verre bestemmingen PostNL verzekerd.
Gelogd

cor
Goeroe
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3708



« Antwoord #8 Gepost op: November 10, 2020, 06:12:14 »

pakket uit hongary gehad binnen drie werkdagen dus het kan gewoon wel, en ik stuur veel naar belgie, soms ook al de volgende dag daar, geld krijgen van belgische banken duurt vaak langer.
Gelogd

Loves Corvettes but other models are also nice
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: November 10, 2020, 08:46:47 »

Naar België verzend ik niet meer per Dee Haa eL. Kennelijk gaat er dan iets faliekant mis met de combinatie van deze firma met de Belgische Post die het verzendwerk van het Duitse bedrijf verder hoort te verzorgen.
Voorbeeld: ik verzend een pakket naar de zuiderburen, en aan de hand van de "trek en trees" code blijkt dat het pakket vrij vlot in het nationaal sorteercentrum van DHL aangekomen is.
Maar dan... de site van Postbe geeft zelfs dan nog steeds aan, met behulp van dezelfde code, dat de afzender het pakket nog naar de firma met de gele wagens met rode letters moet brengen. Ook de helpdesk en het personeel van het al vroeg in het proces bekende afhaalpunt vertelt dat... maar waar het pakket nu werkelijk is?
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #10 Gepost op: November 11, 2020, 09:27:37 »

Een klein beetje off topic, maar ik had laatst het volgende voorval.

Middels een Australische website zag ik een geinig autootje dat ik graag wilde hebben. Het modelletje was omgerekend iets van € 11,00. Dat had ik er wel voor over. Porto was echter iets van € 25,00. OEF... Maar ja ik had het modelletje nog nooit eerder gezien en controleerde wat het zou kosten als ik 2 varianten van het model zou aanschaffen..: 2x € 11,00 maar porto bleef iets van € 25,00. Enfin ik ga met mezelf in beraad en komt tot overeenstemming met mezelf dat aanschaf van 2 modellen wel kan. Het is immers Corona-tijd en ook ik kom maar moeizaam aan niet-alledaagse modelletjes.
Weken later een brief van de post, dat ik een pakketje uit Australie zou kunnen ophalen en dat ik dan wel even legitimatie mee zou moeten brengen en in het postkantoor ook nog even een kleine € 30,00 mag aftikken. WAT!!!

Tja wat doe je dan... Weigeren? Of nog maar een keer dat spaarvarken de kop inslaan...?
Enfin het begint met interesse in 1 modelletje voor € 11,00. Uiteindelijk betaal ik circa € 75,00 voor 2 modelletjes.  violent1
Ik moet het maar zien als leergeld... En als een 'verhaal' achter de typisch Australische modelletjes.
Gelogd
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3101



« Antwoord #11 Gepost op: November 11, 2020, 09:38:47 »

Tja, ik was vroeger nogal actief met Japanse Tomica modelletjes en daar is het verhaal gelijklopend.
10-15dollars voor het model, dan nogges zoveel verzending.
Als het dan in Belgenland aankomt beginnen ze met 30euro <dosierskosten>, invoerrechten (tot daar aan toe) en dan natuurlijk op al die dossiers-, verzendings- en importkosten ook nog eens de luxetax, BTW genaamd, bovenop -> dan ben ik al snel bij 75euro voor 1 of 2 autootjes, als ze al aankomen (wat al sinds augustus op 1 pakje van HongKong, heb toch geduld Mijnheer, Corona Mijnheer, geduld>.

Ben dus al een hele tijd niet meer actief in de verzamelbranche - mij te duur geworden - geen beurzen te bezoeken - en in de lokale speelgoedwinkel gewoon niets te vinden    angry1
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #12 Gepost op: November 11, 2020, 09:55:08 »

Een klein beetje off topic, maar ik had laatst het volgende voorval.
(..)
Enfin het begint met interesse in 1 modelletje voor € 11,00. Uiteindelijk betaal ik circa € 75,00 voor 2 modelletjes.  violent1
Ik moet het maar zien als leergeld... En als een 'verhaal' achter de typisch Australische modelletjes.

Dit zou niet juist moeten zijn, tot en MET 22 euro betaal je geen invoerrechten of BTW.

Let op, als je daarboven zit tellen ook verzendkosten en verzekering ook mee voor de invoerrechten en BTW. Dat tikt aardig aan.
Gelogd

mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3101



« Antwoord #13 Gepost op: November 14, 2020, 06:03:08 »

dat is nu net het probleem,
voor 1 HW betaal je al snel 25usd verzendingskosten uit Americastan,
en die tel je dan bij de prijs van je model (misschien 2 of 3 usd)
dan ben je vrolijk boven de 22euro
KassaKassa    crybaby2
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
edward1975
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 165


« Antwoord #14 Gepost op: November 29, 2020, 08:13:30 »

Ik wacht al 6 weken op een pakje uit Duitsland.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!