3 Inch Forum
Mei 02, 2024, 03:57:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Experimenteren met decal paper en een aantal andere projecten  (gelezen 5916 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wouter kragt
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41


« Gepost op: Oktober 30, 2019, 01:12:45 »

Een tijdje geleden heb ik een pakket decal paper gekocht en het werd toch wel eens tijd om deze uit te gaan proberen.
Het eerste slachtoffer werd deze Daf 95 Space Cab die ik van Robby bij een Lot Siku heb gekregen net als de VW kever later in dit bericht.
Een wat groter oppervlak leek mij wel fijn om mee te beginnen en ik had er al twee met deze zelfde decals.



Bij de trailer ontbraken de wielen en de complete ophanging deze heb ik van een andere trailer afgehaald die al flink beschadigd was.
verder heb ik de kleur van roze veranderd naar zwart wat beter bij de Daf past en het er een stuk realistischer uit ziet.     



Het orgineel:


Siku Mercedes-Benz 809 D:
Was eerst een ambulance die vervolgens weer door iemand zwart over geverfd was is nu een Mercedes-Benz Survice bus.
De Ruiten waren niet meer te redden en een van de koplampen was afgebroken hier door was het de uitdaging om ze zo goed mogelijk te recreĆ«ren.     






Sakura Sprinter:
Dit model was beschadigd en was helaas toe de enige die in de winkel over was samen met de VW Transporter T1 Die ook beschadigd bleek te zijn.
Hier over had ik een mail gesteurd naar Mattel die vervolgens zo vriendelijk waren om een complete set naar mij op te steuren en nu heb ik dus ook wat beschadigde om Custom's van te maken.




VW Transporter T1 met beschadigd dak.


De bijbehorende Nissan Laurel 2000SGX:
De verlaagde versie die er bij zat was dus ook dubbel en het leek mij leuk om hem te verhogen en een realistische uitstraling te geven als of hij zo uit de fabriek is komen rollen.
En over rollen gesproken Hier voor waren wel andere wielen voor nodig waar door er flink wat ruimte gecreƫerd moest worden. Ook moesten er nieuwe decals op komen van de badges.
Dit was nog een grote uitdaging omdat deze een stuk kleiner zijn dan dat ik tot nu toe gemaakt had.





VW kever 1300:
De wielen hadden geen opdruk meer dus heb ik er voor gekozen om die te vervangen met een afbeelding van de echte velg.





ford mondeo ghia:
Nieuwe verflaag en de verlichting wat kleur gegeven als de casting een beetje mee zit is dit vrij simpel en geeft het een goed resultaat.




Mercedes-Benz SSK:
Een spatbord voor was aan de voor kant beschadigd deze zijn bijgewerkt zo dat ze weer symmetrisch zijn.
verder miste de voorruit de reserve band en het stuur.



Gelogd
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 30, 2019, 07:15:29 »

Lekker bezig geweest, zien er goed uit. icon_thumleft
Gelogd
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 30, 2019, 07:47:19 »

Netjes gewerkt
"VW kever 1300"
kunt ook whitewalls van Hotwheels hiervoor gebruiken
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3638


« Antwoord #3 Gepost op: November 01, 2019, 08:46:35 »

Wauw die DAF is gaaf geworden  icon_thumleft
Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #4 Gepost op: November 01, 2019, 02:50:15 »

Prachtig werk Wouter glasses9 glasses9 notworthy notworthy
Kan je ook enige uitleg geven in verband met het maken van decals (type papier, printertype uitsnijden enz).
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
boerharms
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 110


« Antwoord #5 Gepost op: November 01, 2019, 05:10:15 »

Die MOPAR Rallye wielen staan goed onder de Nissan
Gelogd
Wouter kragt
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #6 Gepost op: November 01, 2019, 05:28:07 »

Netjes gewerkt
" VW kever 1300"
kunt ook whitewalls van Hotwheels hiervoor gebruiken

Dan moet je die wel in je voorraad hebben en dat is bij mij niet het geval en dan nog is het denk ik niet ideaal voor deze VW kever de Siku wielen zijn namelijk een stuk smaller.
Dat neemt niet weg dat de whitewalls van Hotwheels er zeer fraai er onder uit hadden gezien.

 
Prachtig werk Wouter glasses9 glasses9 notworthy notworthy
Kan je ook enige uitleg geven in verband met het maken van decals (type papier, printertype uitsnijden enz).

Het papier is van Testors voor inktjet printers toen het binnen kwam was ik enigszins teleurgesteld vanwege het voormaat van het papier dit is namelijk geen A4 maar 139mm bij 215,9mm.
Ik dacht daar ben je zo door heen maar ik heb nog niet eens een vel opgebruikt.
Om papier te besparen print ik altijd eerst op normaal papier om vervolgens een stuk van het Decal Paper uit te knippen van het juiste formaat en dit er over heen te plakken.
Na het printen moet je het goed laten drogen om er ver volgens met blanke lak over heen te spuiten zodat de inkt niet uitloopt als je ze nat maakt.
Ik knip de decals altijd heel precies uit of juist zo dat je overeen komen met de lijnen van de casting zo dat ze minder op vallen.
Om uitlopen nog meer te voorkomen leg ik de decals als ze zijn uit geknipt op een natte spons in plaats van ze hellemaal in water onder te dompelen.
Het is ook belangrijk om de plek waar je de stikker wil hebben goed nat te maken zodat hij niet gelijk op de verkeerde plek vast zit.
Gelogd
Wouter kragt
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #7 Gepost op: November 01, 2019, 05:35:56 »

Meestal is het met het ontwerpen van de Decals een kwestie van goed meten om alles op de juiste schaal krijgen.
Maar bij de Daf Heb ik twee modellen onder de scanner gelegd als voorbeeld om vervolgens in een aparte laag de decals in te tekenen.

Scan:


Decals:


Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #8 Gepost op: November 01, 2019, 06:48:24 »

Thanx voor de uitleg Wouter  thumbsup thumbsup
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!