3 Inch Forum
Mei 03, 2024, 08:12:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wie kan wat vertellen over 3 inch modelauto's van Aviva?  (gelezen 5777 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
480GT-hunt
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 313


« Gepost op: September 04, 2017, 02:27:13 »

Afgelopen zaterdag op een rommelmarkt een leuk 3 inch modelauto gevonden van Aviva. Aanwezige bestuurder was... Snoopy! Het lijkt wel of het model een copy is van een Tomica uit de jaren 70. Het enige wat de bodem vertelt, is dat het modelletje in Hong Kong gemaakt is. Wie kan hierover meer vertellen?
« Laatste verandering: September 04, 2017, 02:30:55 door 480GT-hunt » Gelogd
Scoobie
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2289


« Antwoord #1 Gepost op: September 04, 2017, 02:46:40 »

Ik heb er daar ook een paar van gehad. Inderdaad met Snoopy figuren en inderdaad Tomica kopieën. Grappig.
Gelogd
Big in Japan (Michel)
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 296



« Antwoord #2 Gepost op: September 04, 2017, 09:41:23 »

met name de Honda Vamos van snoopy en woodstock zijn erg gaaf



Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: September 05, 2017, 01:12:19 »

Er staat wat over in een boek van "small scale diecast vehicle manufacturers", maar die heb ik niet bij de hand
Gelogd

VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Online Online

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: September 05, 2017, 04:55:02 »

Er staat wat over in een boek van "small scale diecast vehicle manufacturers", maar die heb ik niet bij de hand
klopt..by Kimmo, Dave, Mark & Alan

Encyclopedia of Small-Scale Diecast Motor Vehicle Manufacturers Paperback – November 1, 2006
by Kimmo Sahakangas (Author), Dave Weber (Author), Mark Foster (Author), Alan Sahakangas (Photographer)
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #5 Gepost op: September 05, 2017, 06:28:16 »

In het hierboven vermelde boek lees ik dat het een Amerikaans merk is, en een dochteronderneming van het welbekende Hasbro.
De eerste modellen uit de reeks werden gemaakt door Tomica, de latere werden volledig door Aviva zelf geproduceerd.
Ook leuk om weten is dat de copyright data die op de bodemplaat staan, betrekking hebben op de strip zelf en niet op het modelletje.

In het boek "The complete world of Tomy diecast, door Vic Davey en Danny C.Y. Chan staat het volgende (vrij vertaald uit het Engels):
"Aviva uit Hong Kong produceerde verscheidene oorspronkelijke Tomica-modellen onder licentie-overeenkomst toen ze een Snoopy speelgoedserie lanceerden.
Ze gebruiken 13 Tomica-modellen en daarna nog 12 modellen 'of free-lance designs'. Daarna produceerden ze de hele serie nog maals, maar met grotere figuurtjes, en dat deden ze nog een derde maal met ditmaal reuzegrote figuurtjes in de modellen. De serienummers in de drie reeksen bleven dezelfde."

Leuke reeks, ik probeer van allemaal een complete versie te vinden, maar dat gaat maar traag! ;-)

Cheers,
Maarten
Gelogd
480GT-hunt
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 313


« Antwoord #6 Gepost op: September 05, 2017, 08:09:36 »



Deze versie is het gevonden exemplaar.
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: September 06, 2017, 07:49:40 »

klopt..by Kimmo, Dave, Mark & Alan

Encyclopedia of Small-Scale Diecast Motor Vehicle Manufacturers Paperback – November 1, 2006
by Kimmo Sahakangas (Author), Dave Weber (Author), Mark Foster (Author), Alan Sahakangas (Photographer)
Die bedoelde ik
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!