3 Inch Forum
Mei 05, 2024, 03:19:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: in het zonnetje stretcha fetcha van mira  (gelezen 4147 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Gepost op: Juni 24, 2018, 05:05:07 »

vandaag maar weer eens een  icon_sunny doen en vandaag is het de

stretcha fetcha van mira
ik denk dat bijna iedereen de stretcha fetcha van matchbox wel kent ..  maar die van mira is wat onbekender . 

de mira uitvoering lijkt heel erg op de matchbox maar hij is toch net wat verschillend ..



het verschil zit hem in de rand van het dak .. die heeft de matchbox niet ...  ik vind de auto erg vreemd maar hij is toch wel leuk en ja dan mag hij de verzameling in .. ik heb gezocht op google maar kan geen 1:1 versie vinden ... die bestaat denk ik niet



de voorkant vind ik zo lekker eigenwijs ... beetje de vormgeving van een boot



de achterkant is ook wel leuk .. met een grote metalen achterklep die open kan ..



en dan de bodemplaat .. voorzien van leuke info ..

ik heb deze mira stretcha fetcha gevonden op de beurs in houten en ben blij dat ik hem in de verzameling hebt staan ... ik weet dat er nog een witte uitvoering is ..

wat vinden jullie van deze leuke vreemde wagen ..

heb je een variant staan in je collectie ..  laat maar zien hier ...

graag weer tot een volgend  icon_sunny

 cya   
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #1 Gepost op: Juni 24, 2018, 06:32:03 »

Jaaa dit is een leuke! Ik heb natuurlijk de meer gangbare witte in een Matchbox-doosje. Leuk om te lezen wat de verschillen zijn. Dat vind ik op een beurs toch lastig als je geen vergelijkingsmateriaal in de buurt hebt.  thumbsup leuke info Marcel!

Misschien overbodig, maar toch leuk om toe te voegen:
De naam 'Stretcha Fetcha' is natuurlijk een verbastering van 'Stretcher Fetcher' wat zoiets als 'brancard ophaler' betekent. Vrij vertaald natuurlijk. Dat besefte ik me pas kort geleden, omdat ik de naam als al kind kende en nooit anders heb gezien als gewoon een naam. (net als bijvoorbeeld een 'Fordor' en een 'Tudor'... cya )

Hoogst waarschijnlijk is dit een fantasy-ontwerp van Matchbox, in navolging van het succes van Mattel en haar Hotwheels-fantasy ontwerpen. De koepel-ruit springt natuurlijk direct in het oog als 'copy' van de Ambulance van Hotwheels. Een zelfde vormgegeven koepelruit vinden we natuurlijk ook op 'Huttentutjes' en Tonka-modellen.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #2 Gepost op: Juli 23, 2018, 11:39:26 »

In het doosje, samen met de witte versie.



Gelogd

Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #3 Gepost op: Juli 23, 2018, 12:38:53 »

Er bestaat ook een roze "Charlies Angels" versie van de Mira Stretcha Fetcha.
Zoek maar eens op Evilpay onder 'Matchbox Stretcha Fetcha Charlie Angels 1971' (let op! Charlie zónder s achteraan!!). Aardig prijsje trouwens...

En over de militaire versie van Mira gesproken: mij lijkt een vraagprijs van € 2.989,54 toch wel aan de forse kant getuige een advertentie op Evilpay...
Zoek op Evilpay maar naar 'Green Matchbox Stretcha Fetcha Ambulance 1971 #46'. Kome nog wel een dikke 40 euri aan verzendkosten bij, maar kniesoor die daar op let!
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!