3 Inch Forum
Mei 06, 2024, 10:06:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schuco 1/64 (2017)  (gelezen 16063 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #15 Gepost op: Maart 14, 2017, 07:28:26 »


(...)En bovendien, als je de nieuwste Majorette modellen ziet, vooral die 'luxe'-versies van tegen de 3E, dan moeten die toch echt niet veel toegeven op het duurdere materiaal.

Nou er zit echt een flink verschil tussen Schuco en de luxe modellen van Majorette.

Daar ben ik het wel mee eens. De laatste Schuco modellen die ik heb bemachtigd de Mercedes 200 en Land Rover Defender waren heel goed gedetailleerd en ook nog eens grotendeels van metaal. Dat is wel wat anders dan het meest luxe model van Majorette. En dat terwijl Majorette echt wel goed bezig is!!!
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 15, 2017, 09:35:09 »

Majorette is zeker goed bezig.
Gelogd

Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #17 Gepost op: Maart 15, 2017, 06:26:39 »


(...)En bovendien, als je de nieuwste Majorette modellen ziet, vooral die 'luxe'-versies van tegen de 3E, dan moeten die toch echt niet veel toegeven op het duurdere materiaal.

Nou er zit echt een flink verschil tussen Schuco en de luxe modellen van Majorette.

Ja, de Majorettes zijn beter!  icon_biggrin
Serieus, die Schuco-modellen zijn toch niet allemaal zo mooi. De Kever is een misbaksel (foute daklijn vooraan), de Mini is belachelijk met z'n opgeplakt dakje, en die voorruit van de Porsche 918 staat veel te recht. Absoluut geen 10 euro waard, die drie modellen.
Maar als ik dan bv. de Cactus van Majorette bekijk, dan is daar toch helemaal niets op aan te merken?
Gelogd
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #18 Gepost op: Maart 15, 2017, 06:29:30 »


(...)En bovendien, als je de nieuwste Majorette modellen ziet, vooral die 'luxe'-versies van tegen de 3E, dan moeten die toch echt niet veel toegeven op het duurdere materiaal.

Nou er zit echt een flink verschil tussen Schuco en de luxe modellen van Majorette.

Daar ben ik het wel mee eens. De laatste Schuco modellen die ik heb bemachtigd de Mercedes 200 en Land Rover Defender waren heel goed gedetailleerd en ook nog eens grotendeels van metaal. Dat is wel wat anders dan het meest luxe model van Majorette. En dat terwijl Majorette echt wel goed bezig is!!!

Wat ik maar wil zeggen is dat Majorette voor veel minder geld zeer aantrekkelijke modellen kan maken. Schuco gaat beter die toer op. En Solido (komt er nog iets van hun Kyosho-serie?), en Minichamps, en ....

Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 15, 2017, 07:28:17 »

Ja, de Majorettes zijn beter!  icon_biggrin
Serieus, die Schuco-modellen zijn toch niet allemaal zo mooi. De Kever is een misbaksel (foute daklijn vooraan), de Mini is belachelijk met z'n opgeplakt dakje, en die voorruit van de Porsche 918 staat veel te recht. Absoluut geen 10 euro waard, die drie modellen.
Maar als ik dan bv. de Cactus van Majorette bekijk, dan is daar toch helemaal niets op aan te merken?

Majorette heeft ook wel minder gelukte modellen.
Het dakje was opgeplakt om meerdere types te kunnen maken.
Gelogd

JV_WRC
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 360


« Antwoord #20 Gepost op: Maart 15, 2017, 08:08:45 »

Zowel Schuco als Majorette hebben hun slechtere en betere modellen.
Zo zijn er ook 1 Euro Welly Modellen die ik beter vind als sommige 20 Euro TLV.
Maar overall zie ik de verschillen in kwaliteit, en Schuco vind ik kwalitatief toch iets meer beiden dan Majorette.
En ook ik ben het er mee eens dat Majorette echt goed bezig is!

Ik heb de laatste tijd een aantal Schuco gekocht en uit de verpakking zien de modellen er vaak beter uit als erin.

10 Euro heb ik voor geen van de modellen betaald, maar eerder rond de 6 Euro.
Voor die prijs ben ik tevreden met de kwaliteit.

Ik hoop dat ze het niet nu al opgeven zoals Minichamps dat, naar mijn mening, veel te vroeg heeft gedaan.
Gelogd
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #21 Gepost op: Maart 17, 2017, 05:35:20 »

Ja, de Majorettes zijn beter!  icon_biggrin
Serieus, die Schuco-modellen zijn toch niet allemaal zo mooi. De Kever is een misbaksel (foute daklijn vooraan), de Mini is belachelijk met z'n opgeplakt dakje, en die voorruit van de Porsche 918 staat veel te recht. Absoluut geen 10 euro waard, die drie modellen.
Maar als ik dan bv. de Cactus van Majorette bekijk, dan is daar toch helemaal niets op aan te merken?

Majorette heeft ook wel minder gelukte modellen.
Het dakje was opgeplakt om meerdere types te kunnen maken.

Kunnen ze dat dan niet correct op maat maken? Met die uitstekende rand ziet dat model er toch belachelijk uit?
Gelogd
Martyn
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1922



WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 25, 2017, 10:15:38 »

De PPT Kever en de Westfalia / Joker bus vind ik wel prachtig.
Als ze voorbij komen laat ik ze niet staan.
En qua vorm zitten er wel meer fabrikanten naast bij de VW Kever, en die zijn maar 2,- goedkoper.

grt, Martijn
Gelogd

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Maasmechelen of Hoogstraten 1x/jaar
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Maart 27, 2017, 08:53:38 »


Kunnen ze dat dan niet correct op maat maken? Met die uitstekende rand ziet dat model er toch belachelijk uit?
Dat zal waarschijnlijk lastig zijn vanwege de materiaalsterkte. Als het te dun wordt kun je het misschien niet machinaal bevestigen
Gelogd

Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #24 Gepost op: Maart 27, 2017, 09:42:42 »


Kunnen ze dat dan niet correct op maat maken? Met die uitstekende rand ziet dat model er toch belachelijk uit?
Dat zal waarschijnlijk lastig zijn vanwege de materiaalsterkte. Als het te dun wordt kun je het misschien niet machinaal bevestigen

Wat ze ook voor reden hebben, zo'n mislukt model komt bij mij niet in de collectie. Die nieuwe versie ziet er trouwens uit alsof iemand een bus slagroom heeft leeggespoten over dat dak ... Niet goed.  violent1
Het is niet omdat we hongerig zijn naar meer modellen, dat we zomaar alles moeten slikken he.  icon_biggrin
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 03, 2017, 02:09:17 »

Wat me echter nog wel opvalt aan de aankondiging van deze 6 modellen is dat er hierdoor een gat in de - tot op heden dichte - nummering ontstaat. 45.210.4200 t/m 45.210.4500 ontbreken namelijk.


Blijkt dat die nummering geen gat heeft.
Zie mijn aanvulling bij het Schuco-topic.
Gelogd

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!