3 Inch Forum
Mei 02, 2024, 01:22:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siku VW Passat Variant 1.8 GT  (gelezen 8367 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1099



WWW
« Gepost op: September 17, 2007, 06:27:59 »

Op het eerste gezicht is deze gehavende Passat weinig bijzonder, maar voor mij heeft hij veel emotionele waarde. Dit, beste medeforummers, is namelijk de Siku die het langst in mijn bezit is.



Ik heb het model volgens mij in 1992 of 1993 gekocht  - ik was toen zeven of acht - op een jaarmarkt in Enter, vlakbij Almelo. Vond 'm eigenlijk best duur: f 3,95. Om het in perspectief te zetten: voor een Majorette betaalde je destijds 3 gulden, voor een Matchbox 3,50. En als je dan één gulden per week aan zakgeld ontvangt, of misschien nog zelfs minder, dan is zo'n Siku een hele investering.

De Passat heeft, zoals je kunt zien, best een zwaar leven achter de rug. Natuurlijk zijn er de nodige meters gereden (op de vloer, op tegels, zelfs op zand), is hij meermalen in een tas meegeweest naar familie en zal hij eens zijn gevallen of zoiets. Verder heb ik zijn neus een tijdlang voorzien van een sticker met VW-logo. Het achterklepje heb ik laatst eens rechtgebogen, zodat die weer netjes past. Voorzover ik me kan herinneren heb ik voor die tijd ook een Opel Kadett SR, een Ford Sierra taxi en een Mercedes vuilniswagen gehad. Die zijn echter allemaal overleden.

En nu mag mijn oude Passat van een welverdiend pensioen genieten, tussen allerlei leeftijdgenoten die een wat minder intensief leven hebben gekend.
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #1 Gepost op: September 17, 2007, 06:37:07 »

niels, een bekend verhaal ik heb uit mijn speeltijd geen modellen staan in mijn collectie die zijn nog bij mijn ouders daar spelen nu andere kinderen mee :)

ik weet nog wel wat mijn eerste auto was die ik niet in de speeldoos gooide maar netjes neerzette op de kast , in de loop der tijd zijn daar veel auto's bijgekomen maar die eerste auto HEEL BYZONDER  icon_biggrin

groetjes marcel
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: September 18, 2007, 09:27:59 »

Heeft ten minste kilometers gevreten, zoals het hoort voor een Passat Variant :P thumbsup
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!