3 Inch Forum
Mei 02, 2024, 03:51:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: raampjes herstellen  (gelezen 9207 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
KingKurt046
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 12

Bonjour ....


« Gepost op: Februari 20, 2020, 02:28:41 »

Ook tips / tricks voor het polijsten fixxen van de raampjes ?
Welke producten enzo ?

Op de YT filmpje dopen ze ze vaker in een of ander goedje dat dan weer een laagje eroverheen legt ?
Gelogd

Stop nooit met spelen .....
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #1 Gepost op: Februari 20, 2020, 04:29:33 »

Ik gebruik Peek om te poetsen, zowel voor raampjes als voor lakwerk.

Raampje een laagje blanke lak spuiten schijnt de krassen en scheuren weg te werken maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #2 Gepost op: Februari 21, 2020, 04:20:51 »

Mijn ervaringen met blanke lak zijn bevredigend.
Dit voorbeeld zijn ongepoetste ramen van een modelletje.
Een maal overspoten is het verschil groot.

voor


na
« Laatste verandering: Februari 21, 2020, 04:22:57 door Robby » Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Sibbelle (Fred)
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1087


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 21, 2020, 10:46:41 »

Goeie foto's  Robby icon_thumleft
Gelogd
Thegs
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 16


« Antwoord #4 Gepost op: Februari 28, 2020, 10:08:02 »

Ik polijst de raampjes altijd met een metal polish (chroom poets, belgom of iets dergelijks), of gebruik de polijstset van Novus (polijstpads en middel). Daarna dompel ik de raampjes in een floorpolish (in Nederland bekend als ParketPlus) en laten drogen op een stofvrije plek.
Gelogd
KingKurt046
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 12

Bonjour ....


« Antwoord #5 Gepost op: Maart 02, 2020, 10:14:44 »

Ik polijst de raampjes altijd met een metal polish (chroom poets, belgom of iets dergelijks), of gebruik de polijstset van Novus (polijstpads en middel). Daarna dompel ik de raampjes in een floorpolish (in Nederland bekend als ParketPlus) en laten drogen op een stofvrije plek.

Maar die Parket Plus is in NL niet te krijgen geloof ik ....
Gelogd

Stop nooit met spelen .....
KingKurt046
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 12

Bonjour ....


« Antwoord #6 Gepost op: Maart 02, 2020, 10:20:18 »


Gaatje in mijn zwaailicht glaasje..... is dit nog te fixxen op een of andere manier ?

Gelogd

Stop nooit met spelen .....
Remko
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 482


« Antwoord #7 Gepost op: Maart 03, 2020, 03:44:13 »

Ik polijst de raampjes altijd met een metal polish (chroom poets, belgom of iets dergelijks), of gebruik de polijstset van Novus (polijstpads en middel). Daarna dompel ik de raampjes in een floorpolish (in Nederland bekend als ParketPlus) en laten drogen op een stofvrije plek.

Maar die Parket Plus is in NL niet te krijgen geloof ik ....



Ik heb deze een paar jaar geleden bij een Jumbo supermarkt gekocht, en kreeg best goed resultaat (heb helaas geen 'voor' of 'na' foto's als bewijs). Ik heb er sindsdien niet meer op gelet, maar volgens mij zou het gewoon verkrijgbaar moeten zijn.
Gelogd

Peerke
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 34



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 11, 2020, 08:42:16 »

In principe werkt elke hoogglans Floorpolish prima, ongeacht het merk.
In de supermarkten vind je meestal Pledge/Johnson of HG.
Het werkt een beetje als primer voor het verven, het vult de fijne krasjes in en zorgt daarbij voor een harde glanslaag. Grote krassen zul je altijd nog met fijn schuurpapier of een plastic of zachtmetaal (aluminium) polijstmiddel weg moeten werken.

Zorg ervoor dat er geen luchtbellen achter blijven op je ruitjes na het onderdompelen in de Floorpolish, die blijf je daarna altijd zijn. En dek het raampje af als je het laat drogen zodat er geen stof op komt.
Als je het achteraf wil verwijderen die Floorpolish kan dat meestal met ammoniak gedaan worden.
 
Met vriendelijke groeten,
      Peer
Gelogd

Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
Peerke
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 34



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 11, 2020, 05:55:26 »

Ik gebruik de Pledge Revive it floorpolish:
 

Voor een paar € uit de lokale supermarkt of van de online drogist:  https://www.deonlinedrogist.nl/pledge-was-voor-houten-vloeren-750ml-p-54197.html

Ziet er melkachtig uit, maar droogt totaal helder op.

Ik doe dan een beetje onverdund in een potje wat groot genoeg is voor de raampjes, dompel het raampje met een pincet o.i.d. even helemaal onder, en tik daarna alle druppels en luchtbellen even weg. En leg het dan op een stukje keukenpapier te drogen, zodat overtollige druppels opgezogen worden, in een afgesloten bakje, of gewoon op mijn bureau met iets er overheen zodat er geen stof op het nog natte oppervlak valt.
Na een paar uurtjes is het droog en heb je mooie glanzend schone raampjes.

Het restant van floorpolish giet ik weer terug in de fles, of laat ik bijvoorbeeld in een afgesloten jampotje o.i.d. zitten wat ik de volgende keer weer kan gebruiken. Je doet jaren met 1 zo'n fles. Indien nodig kan het weer verwijderd worden met (verdunde) ammoniak.

Met vriendelijke groeten,
        Peer
Gelogd

Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
Peerke
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 34



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 11, 2020, 06:07:06 »


Gaatje in mijn zwaailicht glaasje..... is dit nog te fixxen op een of andere manier ?



Dit is niet echt te fixen, wat je misschien wel kunt doen is het zwaailicht te verwijderen, en dan door het gat er gewoon een rood/groen/blauw ledje in te plakken.
Bij een electronica shop of Conrad bijvoorbeeld vind je ze in alle soorten en maten.
Kijk hier maar eens: https://www.conrad.nl/zoeken?categoryId=c17640&categoryName=Bedrade%20LED%27s&categoryPaths=%1Ft12%1Fc14738%1Fc17640%1F0212029&search=LED%27s&searchSuggest=category&searchType=suggest

Gewoon de draadjes afknippen, of als je er lol in hebt gewoon aansluiten met een knoopcel en dan geeft ie nog licht ook zoals bijvoorbeeld Marty ooit gedaan heeft met een brandweer auto: https://youtu.be/QXFLpi2GJDU en hier ook: https://youtu.be/ruko-A2d8dc
Hierin heeft hij gewoon een transparante led gebruikt en die met transparante verf de juiste kleur gegeven.

Met vriendelijke groeten,
         Peer
« Laatste verandering: Maart 11, 2020, 06:11:35 door Peerke » Gelogd

Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!