Bij V&D in Amersfoort (in de kelder) vond ik voor € 1,50 per stuk uit dezelfde serie Speed Champs onder andere een Jaguar XK en een Aston Martin DB9. Er zijn meer modellen , o.a. Porsche 911.
Het zijn natuurlijk geen high tech supermodellen maar daar is de prijs ook naar...
Met vriendelijke groet
Egbert
Afgelopen weekend een V&D gevonden die de modellen daadwerkelijk verkocht... Ze hadden en 10 van de 12 liggen en van de Jaguar en Aston Martin hadden ze er extreem veel.
Ik heb de 10 verschillende meegenomen, want ik vond ze leuk genoeg. Onder andere een Chrysler 300 C en aanverwante Dodge Magnum doen het altijd leuk. Ik mis er nu nog 2, namelijk (wat ik van de afbeedling kan opmaken:) de Porsche en de Corvette... Wie deze tegenkomt mag ze voor me meenemen...
Wat mij opviel was de BMW Z3. Die past qua model, qua grootte en qua nummering niet zo tussen de andere modellen. Deze Bmw heeft nummer 1203 (beduidend lager dan de rest) en dat nummer is identiek aan het nummer waaronder hij ook door Yatming is uitgegeven. Mijn vermoeden is dan ook dat deze serie wederom Yatming modellen zijn. Dat zou kwa model-keuze kunnen kloppen, want er is een grote gelijkenis met de 1/72 modelletjes die Yatming eerder heeft uitgegeven.
Wat dat betreft lijkt Dickie Toys wel erg op Edocar. Beide gebruiken ze modelletjes van allerlei andere fabrikanten.
Kortom Ondanks de wieltjes een aangename toevoeging op de markt.