Bij deze Marcel! Zoals gevraagd de rode uitvoering uit mijn verzameling.

Deze metallic (wijn)rode uitvoering is de lastigste van de twee. De blauwe is met zekere regelmaat te vinden, de rode
versie is toch best wel een lastige en in de regel aanmerkelijk hoger gewaardeerd.
Jammer is dat veelvuldig het achterklepje ontbreekt omdat dat gemakkelijk af brak.
Overigens is de achterklep noot van een ruitje voorzien, de 'raamloze' achterklep hoort zo.
Dit model is in beide kleuren van 1966-1969 geproduceerd.
Wiel- of andere variaties zijn er niet. Alleen deze twee. Metallic blauw en metallic rood, simple as can be!
Mettoy Co. heeft in 1969 de bedoeling gehad om de kleur te wijzigen in wit, maar dat is nooit gerealiseerd.
Wel leuk om te weten is dat de Ford Zephyr 6 Estate in de 1966 en 1967 Husky catalogus alleen in blauw afgebeeld is,
in de 1968 catalogus staat het model in rood afgebeeld. Bovendien staat de rode uitvoering in de 1968 catalogus met
chromen 'hubs' afgebeeld maar ook dit is nooit doorgevoerd: de Zephyr Estate is uitsluitend met zwart plastic wieltjes
geproduceerd.
1966

1966

1968

Op een van de Husky leaflets die ik in de verzameling heb (ik meen van 1969) staat de Zephyr als "Available shortly"
in
wit afgebeeld; zoals bovenstaand al vermeld is deze echter nooit uitgebracht, ook niet als overgangsmodel
naar de Corgi Juniors.

Maarten