Hier de Koopman met Nissans en Datsuns.

De MB XF naast een MB Porsche, die volgens de bodem 1:60 is.
Hier vind ik de DAF net nix bij, alsof het een 1:1.5 model is ofzo, voor de dealer.
Een 1:43 auto bij een 1:50 vind ik persoonlijk geen gezicht.
Kijk maar eens naar deze 2 fotoos:

De Fiat 500 is veel te groot naast de van Reenen DAF.

Het tweede zwarte paaltje van voren geeft de 4-meter hoogte van de vrachtwagen aan.
En je ziet: dit is geen gezicht, als ik zo vrij mag zijn.

De 500 van Norev, (schaal?) past dan al veel beter!
Zoals je op de fotoos van de Wiesmann kan zien, passen de Sikuus eigenlijk perfect, een 'zeikerd' kan zien dat ze te 'klein' zijn,
maar omdat de paaltjes en draden op de Koopman relatief 'dik' zijn valt dat eigenlijk amper op.

Dit is het verschil tussen de MB 1:60 en de Siku, die 1:55 zou zijn, is in het echt duidelijker dan op de foto, maar toch.

En hier naast de 1:50 DAF 5-asser.
Om te spelen maken de schaalverhoudingen natuurlijk niet uit,
maar als ik een 'diorama' foto maak gebruik ik voor de verhoudingen met de WSI's het liefst een Siku.

Een 1:55 Siku MAN naast een 1:50 WSI.
Mijn mening: Voor spelen maakt het niks uit, maar de Siku's 'passen' het beste.
Als je de Koopman vol zet met HW lijken ze echt te klein, maar ligt er ook een beetje aan welk model je erop zet.
Zo is de F-150 (Gas Company) echt zichtbaar te klein, net als de SpeedMachines.
De '64 Impala kan qua lengte wel, alleen valt dan op dat de auto zo 'smal' is.
De Nissan/Datsun lading lijkt dan wel aardig te kunnen, van de zijkant dan, van 'boven' zie je dat de auto's te klein zijn.
En sowiezo de GT-R, de Datsun valt nog mee, kijk maar eens naar de aanhanger, bovenaan deze post.
Ach, wat maakt het ook uit, weinig eigenlijk.
Maar toch vind ik de 1:50 Vagwa's ab-so-luut geen 3inch,
en kun je ze zeker niet met alle 3-inch modellen 'combineren'.
Maar Elwin, ik vind inderdaad de Koopman met Sikuus het mooiste gezicht.
Als ik van 't weekend tijd heb, en de Nissan/Datsuns ergens anders kwijt kan ga ik die er weer op zetten, de Sikuus bedoel ik.
WSI&Siku, gewoon mooi!